۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۸۲۲۰۸

انتقاد امام جمعه قم از تعلل دولت در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم از دولت خواست تعلل در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذارد و تاکید کرد: دولت باید این طرح را با دقت اجرا کند و مردم هم باید حمایت کنند و خود را ملزم به امر به معروف و نهی از منکر بدانند.
سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره آغاز هفته دولت از رفتار دولت مردان در برخی موارد انتقاد کرد و گفت: مدتی است که سیره دولت‌ها این شده که کارهای دولت قبل را زیر سؤال می‌برند و این تبدیل به یک روند و سنت شده است که کار خوبی نیست.

وی همچنین تغییرات گسترده در مدیران را سبب بی اعتمادی مردم به دولت دانست و افزود: در این صورت مردم فکر می‌کنند که دولت‌ها فاسدند و منتظرند تا دولت بعدی بیاید و فساد دولت قبل را افشا کند و روزنامه‌ها هم نباید بر ادعاهای بی اساس دامن بزنند و برخی پرونده‌های محرمانه را منتشر کنند؛ بلکه باید انتقادات منصفانه و مشفقانه باشد و در فضایی مطرح شود که موجب یأس مردم و سوء استفاده دشمن نشود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با توجه به روز بزرگ‌داشت بو علی سینا و روز پزشک، گفت: پزشکان برای مردم زحمات فراوانی می‌کشند و نباید در قالب طنز و هنر روحیه آنها شکسته شود و انتقاد نباید منجر به تخریب شود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌ها و روز جهانی مسجد اظهار داشت: از پیامبر(ص) نقل شده که مساجد خاانه‌های من در روی زمین است و سزاوار است که مسجد محور امور باشد.

امام جمعه قم در مورد توافق هسته ای اظهار داشت: این توافق به معنی نهایی شدن مساله ایران با آمریکا نیست؛ زیرا آمریکا در اندیشه مهار رشد فزاینده انقلاب اسلامی، محدود سازی توان دفاعی و نظامی ایران و نفوذ در منطقه از طریق ایجاد اختلاف میان دولت‌هاو ملت‌های مسلمان است.

وی در ادامه افزود: ما بر اساس آموزه‌های قرآنی با برادران مسلمان بنای بر دوستی داریم و با استکبار سر سازش نداریم و قاطعانه راه‌های نفوذ آنها را خواهیم بست.

حجت الاسلام سعیدی از انجام اصلاحات در دولت عراق توسط حیدر العبادی تقدیر کرد و گفت: ما از مرجعیت شیعه چه در ایران و چه در عراق تشکر می‌کنیم که راهنمای دولت‌ها هستند و خدا را برای نعمت ولایت فقیه شاکر هستیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس و تأیید آن در شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: دولت باید این طرح را با دقت اجرا کند و مردم هم باید حمایت کنند و خود را ملزم به امر به معروف و نهی از منکر بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تبریک سالروز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به روایتی از ایشان اشاره کرد و گفت: باید ساعات خود را جوری تنظیم کنیم که برای عبادت و کار و استراحت و رفت‌وآمد با دوستان و خویشان وقت داشته باشیم و به همه امور خود برسیم.

وی در خطبه اول با اشاره به این که انسان نباید در دنیا جوری رفتار کند که وقت مرگ از کرده خود پشیمان باشد، گفت: در آیه پانزده سوره هجرات خداوند مؤمن واقعی را کسی می‌داند که در دو عرصه اعتقاد و عمل ایمان داشته باشد و برای ایمان خود هزینه پرداخت کند و از مال و جان خود در راه خدا بگذرد./843/پ201/ج
ارسال نظرات