۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۸۲۲۷۱
قائم مقام مشارکت‌های مردمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

چهار بیمارستان هزار تخت‌خوابی در تهران احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سیدهادی ایازی از احداث چهار بیمارستان هزار تخت‌خوابی در تهران خبر داد و خواستار مشارکت سازمان اوقاف شد.
بيمارستان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، سیدهادی ایازی، قائم مقام مشارکت‌های مردمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ششمین نشست شورای عالی وقف و سلامت با اشاره به سفر وزیر بهداشت به شهر ری اظهارداشت: در این سفر وضعیت مراکز درمانی این منطقه بررسی شد و مقرر شد جلسه ای با حضور دکتر هاشمی، استاندار تهران، فرماندار شهرری و برخی اعضای شورای شهر پیرامون این موضوع برگزار شود که خواستاریم سازمان اوقاف نیز در خصوص مراکز درمانی و موقوفات مرتبط خود در این منطقه بویژه بیمارستان تخصصی سرطان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)گزارشی تهیه و در این نشست مشترک ارائه دهد.

 

وی اضافه کرد: قرار است، چهار بیمارستان هزار تختخوابی در شرق، مرکز، جنوب و شمال تهران احداث شود که تنها تکلیف زمین بیمارستان شرق تهران بر زمین مانده و مابقی بیمارستان ها جانمایی شده است و خواستاریم اوقاف در صورت وجود زمین موقوفه ای برای اختصاص و ساخت بیمارستان در شرق تهران در این زمینه مشارکت کند.

ایازی با اشاره به طرح اوراق وقف تصریح کرد : می‌توانیم بر روی این موضوع توافق داشته باشیم که سازمان اوقاف اوراق جدیدی با توجه به اختیارات گسترده‌ای که دارد، انتشار دهد و کارگروهی نیزبه ریاست دانش جعفری، مشاور اقتصادی وزیر بهداشت برای جذب منابع خیرین و مشارکت مردم همراه با اطلاع رسانی و تبلیغ گسترده آغاز شود.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد : این کارگروه در هر منطقه و هر استانی برای مشارکت مردم آن منطقه در پروژه‌های مربوط به همان حوزه شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در نشست اولیه این شورا پیشنهاد شد ساختاری با عنوان وقف و سلامت در اوقاف برای پیشبرد بهتر امور تشکیل شود که با توجه به موانع قانونی محقق نشد، افزود: می توان این ساختار را در استانها در قالب یک دفتر یا دبیرخانه کارگروه ایجاد کرد تا امور موقوفات درمانی متولی خاص داشته باشد.

 

در ادامه این نشست داوود دانش جعفری، مشاور اقتصادی وزیر بهداشت نیز به مشکلات پیش روی اوراق وقفی که پیش از این منتشر شده بود پرداخت و اظهار کرد: باتوجه به اینکه ماهیت اوراق وقف متفاوت از اوراق مشارکت است و در آن بحث استقراض از مردم مطرح نیست و سودی نیز پرداخت نمی شود ، نیاز به کسب مجوز از مجلس در قانون بودجه نبود و سازمان اوقاف می توانست از اختیارات خود در قالب وقف مشارکتی این اقدام را انجام دهد.

وی ادامه داد: باید با تشکیل یک کارگروه مشترک سه جانبه میان اوقاف، خیرین و وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری کنیم و با تبلیغات مناسب و گسترده برای سال جاری و یا سال آینده مجددا این اوراق را منتشر کنیم./1325/د101/ف

ارسال نظرات