۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۲۷۳۵
راه روشنایی(5)

ضرورت گرایش خوش استعدادها به حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه امام عصر(عج) قم از افزایش سطح عمومی فرهنگ در جامعه اسلامی ایران خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر با کمک طرح اختبار و تثبیت استعدادهای متوسط به بالا را جذب کرده‌ایم.
طلاب نخبه
حجت‌الاسلام محمدحسین دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت جایگاه اجتماعی طلاب و راهبردی بودن زندگی طلبگی در عرصه تبلیغ دین اسلام گفت: دوره  اختبار و تثبیت یک الزام برای طلاب است؛ چراکه داوطلبان برای زی طلبگی باید بداند که چه رسالتی پیش رو دارند و برای رسیدن به آن باید چه مجاهدت‌هایی را انجام دهند.
 
مدیر مدرسه امام عصر(عج) با اشاره به برجستگی دنیای طلبگی در جامعه امروزی گفت: در دوران اختبار و تثبیت باید هویت طلبگی برای طلاب تبیین شود تا در انتخاب این زیست خاص اسلامی، طلاب با آگاهی کامل، تصمیم به حضور در حوزه بگیرند.
 
وی با بیان اینکه در دوره میثاق طلبگی، میزان جستجوی جوهره و توانمندی طلبگی در داوطلبان سنجیده می‌شود، ابراز کرد: کشف این مهم منجر به جلوگیری از ریزش در مسیر خواهد بود و برای مدیران و طلاب برخی از مسائل مرتفع خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به اهمیت کیفیت اجرای طرح اختبار و تثبیت گفت: اختبار  و تثبیت یکی از مراحل پذیرش در حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود؛ بنابراین هم طلاب شرکت‌کننده و هم مدیران در اجرای صحیح آن همت مضاعف داشته باشند.
 
مدیر مدرسه امام عصر(عج) با اشاره به مراحل کنونی پذیرش در مرکز مدیریت حوزه اظهار داشت: به لطف خدا مراحل پذیرش تغییرات اساسی در چند سال اخیر داشته و بسیار دقیق‌تر و باکیفیت‌تر شده است.
 
وی با اشاره به موفقیت در افزایش کیفیت جذب در سیستم پذیرش مرکز مدیریت با کمک طرح اختبار و تثبیت گفت: در سال‌های اخیر با کمک این طرح شاهد جذب استعدادهای متوسط به بالا را تجربه کرده‌ایم.
 
حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به تلاش دشمن و منافقان در نفوذ به دنیای طلبگی و ضربه زدن به آن تصریح کرد: مدیران و مسؤولان باید در مراحل پذیرش حوزه‌های علمیه جدی باشند، هرچند که در سال‌های اخیر به لطف خدا ما شاهد افزایش کیفیت در نظام جذب علاقه‌مندان ورود به حوزه‌های علمیه بوده‌ایم.
 
مدیر مدرسه امام عصر(عج) از افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از زی طلبگی خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که طلاب با آگاهی و تصمیم آگاهانه و به انگیزه خدمت به اسلام داوطلب ورود در حوزه‌های علمیه هستند که این نشان از افزایش سطح فرهنگی کشور و گرایش‌های اصیل دینی مردم است./921/ت303/س
ارسال نظرات