۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۸۳۰۲۰
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

دولتمردان منافع ملی را بر مسائل جناحی مقدم بشمارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل وظیفه دولتمردان و مدیران را در این دوره حساس کشور بسیار خطیر برشمرد و گفت: مدیران و دولتمردان باید به بلوغ سیاسی برسند و منافع ملی را به منافع جناحی و گروهی مقدم بشمارند.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران و مسؤولان استانی به مناسبت آغازین روز هفته دولت با گرامیداشت شهادت شهید رجایی و باهنر، خاطرنشان کرد: این شهیدان به واسطه ساده زیستی، زهد، تلاش وافر، فاصله نگرفتن از ملت و وقف خود در حالت گمنامی به انقلاب اسلامی از سرمایه های عظیم کشور بودند.

 

وی اقدام دشمن در ترور شهدای دولت را کاری حساب شده و در جهت ایجاد یاس در مردم دانست و افزود: مسؤولان و مدیران باید با الگو برداری از شهیدان والامقام دولت، دین خود را به آنها ادا کنند.

 

شأن مسؤولان و مدیران خدمتگذاری به مردم است

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، شان مسؤولان و کارگزاران دستگاه های اداری را خدمتگذاری به مردم دانست و بیان کرد: در برخی دستگاه های اداری از نظر برخورد با ارباب رجوع مشکلاتی وجود دارد اما مدیران نباید بین خود و مردم حجاب و فاصله قائل شوند.

 

امام جمعه اردبیل یکی دیگر از تهدیدهای بزرگی که می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد کند را فساد اداری دانست و گفت:‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا برخورد جدی با مفسدان داشته باشند چرا که فساد اداری می‌تواند سبب تضعیف امید مردم و کشور شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت: لازم است کارهایی که دولت تدبیر و امید انجام می دهد نه به منظور ایجاد جایگاه نزد مردم بلکه به جهت ارئیه شفاف عملکرد بازگو شود.

 

وی ادامه داد: تبلیغ عملکرد دولت نباید به گونه ای باشد که مردم احساس کنند ارزش ها از بین رفته و آینده تاریک است بلکه کارهای خوب دولت به رغم انقباض اقتصادی باید تشریح شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، القای ایجاد رفاه در جامعه در پی رفع تحریم ها را نادرست خواند و گفت: در این راستا دولت روزهای سختی پیش رو دارد و اگر رفع تحریم ها آن گونه که تبلیغ می شود به رفاه کامل منجر نشود بازتاب خوبی در زندگی مردم نخواهد داشت.

 

القای ایجاد رفاه در پی رفع تحریم ها نادرست بود

امام جمعه اردبیل، اظهار داشت: صرف رفع تحریم بدون تلاش مدیران نتیجه بخش نخواهد بود و ملت به مدیریت دولتمردان چشم دوخته اند.

 

وی عدم توجه به فرهنگ و مدنیت مردم را خلأ در ارائه گزارش عملکرد دولت برشمرد و بر توجه مسؤولان به صیانت و ترویج ارزش های اخلاقی تاکید کرد.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری وظیفه دولتمردان و مدیران را در این دوره حساس کشور بسیار خطیر برشمرد و بیان داشت: مدیران و دولتمردان باید به بلوغ سیاسی برسند و منافع ملی را به منافع جناحی و گروهی مقدم بشمارند چرا که در غیر این صورت صدمات جبران‌ناپذیری به کشو وارد می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به روی کار آمدن گروه تکفیری داعش در خاورمیانه بیان کرد: دولتمردان باید در این راستا هوشیاری لازم را داشته باشند چرا که هم اکنون گروه داعش در کشورهای سوریه و عراق خونریزی‌های بزرگی را برپا کرده‌اند.

 

مجید خدابخش، استاندار اردبیل نیز در این دیدار اشتغال، سرمایه گذاری و توان بخشی به تولید را سه محور اقدامت دولت در دو سال گذشته در استان اعلام کرد.

 

وی گفت: 35 درصد شاغلان استان در حوزه کشاورزی مشغول هستند و باید تبدیل صنعت به تولید به منظور ایجاد رفاه و ارزش افزوده مورد توجه قرار گیرد./937/پ201/ب4

ارسال نظرات