۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۸۳۰۲۸
کارشناس مسائل دینی مطرح کرد؛

اتحاد و یکپارچگی مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی/ برائت از دشمنان شعار اصولی دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی اتحاد و یکپارچگی را مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی برشمرد و گفت: اتحاد و انسجام اسلامی توده‌های ضد اسلامی را متلاشی می‌کند و این خاصیت اسلام است که اگر توده‌های آن با هم متحد شدند دشمنان آن پراکنده می شوند.
حجت الاسلام قدسي

حجت الاسلام محدرضا قدسی، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ولایت‌مداری را مهم‌ترین رکن اسلام دانست و اظهار کرد: مسأله رهبری در تمام اندیشه ها و فرق مطرح است، اما در اسلام مبنای تشکیل رهبری ایجاد زمینه‌ای برای انسجام پایدار است و اقشار و طبقات مختلف مردم در پرتو ولایت‌مداری با یکدیگر پیوند برقرار می‌کنند.

 

وی در ادامه عالی ترین مصداق ولایت مداری را در پذیرش آن دانست و تصریح کرد: گردن نهادن بی قید شرط به ولایت و سردمداری یک نفر بسیار مهم است و از همین جهت در بسیاری از روایات از شیعیان ائمه(ع) تعبیر شده و صفاتی که برای آن ها برشمرده شده است را در تکمیل شیعه بودن بیان کرده اند.

 

کارشناس مسائل مذهبی گرایش به دین را امری فطری و گرایش به ولایت را امری تعقلی برشمرد و تأکید کرد: انسان ها زمانی که به رشد و بالندگی فکری، سیاسی و اجتماعی رسیدند به دنبال رهبری برای خود هستند که ویژگی های آن با روحیات آنها سازگار باشد و در مذهب تشیع نیز امام و ولی امر برای همین منظور پیشبینی شده است.

 

حجت الاسلام قدسی حذف رابطه خادم و مخدومی را از ویژگی های اسلام در مسأله ولایت امر برشمرد و عنوان کرد: در دین اسلام اساس برتری بر تقوا و در مسائل سیاسی همراه با برخی مؤلفه های معمول است و از همین جهت در بیان ویژگی های ولی فقیه در قانون مواردی مثل دیانت و تقوا در کنار مدیر و مدبر بودن آورده شده است.

 

وی اتحاد و یکپارچگی را مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی برشمرد و گفت: اتحاد و انسجام اسلامی توده های ضد اسلامی را متلاشی می کند و این خاصیت اسلام است که اگر توده های آن با هم متحد شدند دشمنان آن پراکنده می شوند.

 

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: تفرقه و جدایی با تمام اصول اسلامی منافات دارد و از همین جهت اگر روزی تفرقه برجامعه یا جوامع اسلامی حاکم شود آن روز، زمان مرگ ارزش ها و آرمان های الهی اسلام است./868/ت302/ح

ارسال نظرات