۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۸۳۱۵۵

استقبال امام جمعه تبریز از طرح دروازه قرآن در ورودی شهر

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: اجرای طرح دروازه قرآنی در ورودی شهر تبریز امری مبارک است، زیرا تبریز یک شهر مذهبی و انقلابی می باشد که مردم ولایتمدار آن در هر صحنه ای حاضر هستند.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی امروز در مراسم بهره برداری از پروژه تقاطع سه سطح شهید حمید باکری با تبریک دهه کرامت و میلاد مسعود حضرت ثامن الحجج(ع) اظهار داشت: معماری شهرها باید نماد و هویت دینی ایران اسلامی و خطه آذربایجان را نمایان کند.

 


وی با بیان این‌که اصلاح و زیباسازی شهر بر اساس هنر اسلامی و ایرانی ضرورتی مهم اما مغفول در جانعه است، خاطرنشان کرد: شهردار محترم خبر از احداث دروازه قرآن در ورودی شهر تبریز دادند که امری مبارک است، زیرا تبریز یک شهر مذهبی و انقلابی می باشد که مردم ولایتمدار آن در هر صحنه ای حاضر هستند.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که معماری غربی با هویت ایرانی اسلامی ملت ناسازگار است، گفت: متأسفانه در صدور پروانه و تأیید نقشه ساختمان‌ها توجه چندانی به ضرورت معماری اسلامی و ایرانی نمی شود که همین مسأله موجب تغییر سبک زندگی ایرانی به سمت سبک زندگی غربی می شود.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح مسیرها، راه سازی و ساخت معابر عمومی را مسأله ای ضروری برای شهرها به ویژه کلانشهری مانند تبریز دانست و اظهار داشت: راه سازی، اصلاح طریق، تهیه مقدمات ازدواج جوانان و اسکان از خدمات اجتماعی ارزشمندی است که امام رضا(ع) آنها را مورد تاکید قرار داده اند.

 


وی با بیان این‌که تمامی خدمات و فعالیت هایی که برای سهولت و آسایش مردم انجام می گیرد از نظر اسلام ارزشمند است، گفت: مسأله ترافیک در تبریز به یک معضل تبدیل شده است، اگر چنانچه پلی، اتوبانی و یا جاده ای احداث شود که از نظر ایاب و ذهاب و آسایش مردم تاثیرگذار باشد؛ مصداق فرمایش امام رضا(ع) خواهد بود.

 


امام جمعه تبریز با تثدیر از خدمات ارزشمند شهرداری تبریز در اجرای سریع پروژه های عمرانی در داخل شهر افزود: مسؤولان باید در تأمین مسکن مردم، راه سازی و توسعه معابر شهری و ایجاد و تسهیل مقدمات ازدواج جوانان، فعالیت بیشتری انجام دهند که شامل حدیث شریف رضوی باشند.

 


بنابر این گزارش، پروژه سه سطح حمید یکی از پروژه های مهم شهری تبریز می باشد که از سال 93 آغاز شد و در دو فاز مورد بهره برداری قرارگرفت. فاز دوم این پروژه مهم بر اساس برنامه زمانبندی باید در طول 10 ماه به پایان می رسید که در سایه تلاش شبانه روزی متخصصان و کارگران دوماه زودتر از موعد مقرر تکمیل شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات