۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۸۳۳۳۵
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم:

نگاه به داخل اقتصاد کشور را متحول می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد دروس خارج حوزه علمیه قم دولت را از بازار بی خبر دانست و گفت: به منظور تحول در اقتصاد کشور به عبارت اخرای تمام سخنان رهبری یعنی نگاه به داخل توجه کنید.
حجت الاسلام و المسلمين حسن سعيدي استاد درس خارج حوزه علميه قم
حجت الاسلام و المسلمین حسن سعیدی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت هفته دولت مردم را مدعی وضعیت معیشتی بدتر از سابق دانست و گفت: هر که در میان مردم باشد متوجه می‌شود که همه چیز گران تر شده است ولی دولت از طرفی دیگر ادعا می کند که تورم را مهار کرده و آن را بسیار کاهش داده است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: این اظهارات دولت نشان می‌دهد که دولت از بازار بی خبر است؛ دولت باید می‌دانست که نارضایتی‌ها رو به فزونی است؛ در اصل باید دانست که وضعیت اقتصاد خوبی نداریم و به نظر همه متخصصان انداختن گناهان به گردن تحریم‌ها کار اشتباهی است.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از طرف رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است را راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانست و ابراز داشت: دست‌هایی با راه اندازی این طرح خوب رهبر معظم انقلاب مخالفند و نمی‌خواهند این طرح راه اندازی شود و تولید و چرخ اقتصاد کشور راه بیافتد.
وی فعالیت‌های وزیر بهداشت را ستودنی ارزیابی کرد و گفت: بسیاری معترفند که وزیر بهداشت تلاش خوبی را از خود نشان داده است و در مقابل وزیر ارشاد در مسائل فرهنگی و تیمی که مسؤولیت اقتصادی دارند انتظار مردم را برآورده نکرده‌اند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم نمایان بودن اقتصاد شکوفا در سفره مردم اظهار داشت: سر سفره مردم اقتصاد مطلوبی دیده نمی‌شود. به طور اجمالی بنده دولت را در امور اقتصادی موفق نمی‌دانم.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به سخنان اخیر رییس جمهور درباره مجلس اول جمهوری اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: در اولین مجلس جمهوری اسلامی دشمنان قسم خورده انقلاب حضور داشتند آیا می‌توان دولتی را که این مجلس را بهترین مجلس انقلاب نامیده است نمی‌توان با منش و روش شهیدان باهنر و رجایی مقایسه کرد.
وی خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر نگاه به داخل را تعبیر دیگر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: نگاه به داخل یعنی به همان چه که داریم و به همان نیروهایی که داریم تکیه کنیم؛ رهبر معظم انقلاب گاهی با همدلی و همزبانی، گاهی با تکیه بر نیروهای مردمی و گاهی با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پی بیان این مطلب هستند که راه حل تمام گرفتاری‌های کشور در داخل و نه نگاه به آمریکای  مدعی کدخدایی جهان است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در پایان با نقل خاطراتی از خارجی‌های سفر کرده به ایران مبنی بر اینکه اثر تحریم‌ها را در کشور ما مشاهده نکردند خاطرنشان داشت: توجه دولتمردان باید به طرف نیروهای داخلی باشد؛ نباید گناه را به گردن تحریم‌ها بیاندازند؛ روی پای خودتان بایستید؛ رهبر معظم انقلاب نیز بر این نکته تأکید دارند که ضعف اقتصادی را به گردن تحریم‌ها نیاندازید و با تکیه بر مردم و سرمایه‌های داخلی سعی در به وجود آوردن تحول اقتصادی در کشور کنید./836/ت302/ج
ارسال نظرات