۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۲۸۴۱۲۶
امام جمعه شهرستان مشگین شهر:

مسؤولیت‌پذیری از شاخصه‌های مهم انسان مؤمن و متعهد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: اگر مسؤولیت با تقوا و وجدان کاری همراه باشد، مشمول الطاف خداوند می شود و بنا به روایت مستند انجام هر کاری با تزکیه نفس و بصیریت منتهی به موفقیت می‌شود چرا که مسؤولیت‌پذیری از شاخصه‌های مهم انسان مؤمن و متعهد و در راستای خدمتی خالصانه و برای قرب خدا انجام می‌شود.
حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگين شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین شهر عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان مشگین شهر، خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش امام علی(ع)، مسؤولیت در نظام اسلامی یک امانت است و کسی باید خود را در پایان رسالتش موفق بداند که نشانه تلاش صادقانه و خدمت بی‌منت در برنامه ها و کارهایش مشهود باشد که در این راه رشد دینی و معنوی توأم با تقوی بیشترین تأثیرگذاری را در انجام مسؤولیت خطیر دارا است.

 

وی افزود: اگر مسؤولیت با تقوا و وجدان کاری همراه باشد، مشمول الطاف خداوند می شود و بنا به روایت مستند انجام هر کاری با تزکیه نفس و بصیریت منتهی به موفقیت می‌شود چرا که مسؤولیت‌پذیری از شاخصه‌های مهم انسان مؤمن و متعهد و در راستای خدمتی خالصانه و برای قرب خدا انجام می‌شود.

 

امام جمعه شهرستان مشگین شهر خطاب به مسؤولان افزود: خداوند متعال پبامبر را به چند نکته درباره رسالتش توصیه کرد که می توان به رعایت عدالت در حالت خشنودی و غضب، داشتن اخلاص در گفتار و رفتار، پرهیز از افراط و تفریط، موظف به صله ارحام، سکوت توأم با فکر و اندیشه و نگاه همراه با عبرت که این وصیت اهمیت مسؤولیت پذیری را از دیدگاه خدا و شرع مقدس اسلام  نشان می‌دهد.

 

حجت الاسلام باوقار بیان داشت: خداترس بودن باید از مهم ترین ویژگی های مسؤولان باشد که همیشه خدا را ناظر اعمال خود ببینند و نسبت به نیاز‌های مردم خود را پاسخگو بدانند و احساس مسؤولیت کنند.

 

وی افزود: مسؤولان باید عاقبت کار را بسنجند و از سستی و کاهلی بپرهیزند و با قبول مسؤولیت، در جهت خدمت به ملت به صورت شبانه روزی تلاش کنند.

 

امام جمعه مشگین شهر تأکید کرد: مهم‌ترین مسؤولیت در قبال خودمان خودشناسی است تا از این طریق به خداشناسی رسیده و در مراحل بعدی با شناخت اهل بیت(ع) در قبال افراد و جامعه و حقوق اشخاص احساس تکلیف کنیم.

 

وی با اشاره به حکم حضرت علی(ع) به مالک اشتر مبنی بر اینکه، ای مالک در امور قضاوت بهترین ها را انتخاب کن که لیاقت و شایستگی امر قضا را داشته باشند، گفت: افراد متصدی پست قضاوت باید دارای علم و آگاهی، سعه صدر، نفوذناپذیربودن از طرف افراد طماع، حق مدار، دارای عزت نفس، دارای عقل برتر و حکم از روی درایت صادر کند، توقف در شبهات و احتیاط داشته باشد، گشاده رو با هر دو طرف دعوا بوده و قاطع در صدور حکم باشند./937/پ202/ح

ارسال نظرات