۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۸۴۴۶۷
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

امروز جبهه مقاومت تهدید جدی علیه رژیم‌صهیونیستی و غرب است/ وحدت مهم‌ترین ابزار مبارزه با ترور است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت اسلامی تهدیدی جدی علیه رژیم صهیونیستی و غرب به شمار می رود، گفت: غرب برای حفاظت از این رژیم و منافع نامشروع خود در منطقه ترور شخصیت های برتر علمی و مردم را در دستور کار خود قرار داده است.
حجت الاسلام ابوترابي فرد حجت الاسلام ابوترابي فرد حجت الاسلام ابوترابي فرد حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی هفده هزار شهید ترور که ظهر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به افزایش پدیده ترور در جهان اسلام، گفت: دنیای اسلام شاهد افزایش پدیده زشت ترور و رشد خشونت در منطقه است، باید گفت بنیان ناامنی و ترور در دنیای اسلامی به ویژه منطقه جنوب غربی آسیا با شکل گیری رژیم جعلی صهیونیستی، کشتار و ترور جوانان و مردان مسلمان در سرزیمن فلسطین آغاز گردید و گسترش آن در منطقه نیز با هدف حراست از این غده سرطانی و رژیم جعلی است.

 

وی افزود: نظام سلطه با رویش و خلق نظام جمهوری اسلامی ستیز داشته و شکل گیری، رشد و پویایی این نظام را مانعی جدی در مقابل منافع خویش ارزیابی می کند، آنها برای به زانو در آوردن نظام اسلامی از تمام ظرفیت خویش در 37 سال گذشته بهره گرفته اند، تهاجم رژیم صدام با حمایت دنیای استکبار در منطقه، کشتار مردم بزرگ ایران و حمایت از گروه های تروریستی و 17 هزار شهید ترور در ایران به دلیل هویت اسلامی و استکبار ستیزی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه در کنار این حقیقت با واقیعت دیگری روبرو هستیم، ابراز داشت: نظام سلطه و حاکم برجهان موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی خلق شده در سرزمین فلسطین را در معرض خطرجدی می بیند، آنها این خطر را در سایه رویش تفکر اسلامی و بازگشت به هویت اسلامی در سرزمین فلسطین و کشورهای همسایه قدس ارزیابی می کنند.

 

وی با اشاره به خاطرات موشه دایان، یکی از فرماندهان و سیاستمداران مشهور رژیم صهیونیستی، افزود: موشه دایان مدعی است رژیم صهیونیستی برای جنگ با مردم لبنان از گروه های موسیقی و رقص استفاده می کرد، او برای لبنان ارزش اعزام سرباز قائل نبود، امروز لبنان به نماد مبارزه اسلامی در برابر غرب و رژیم صهیونیستی تبدیل شده و مدال پیروزی در جنگ 33 روزه را بر گردن دارد.

 

نایب ریس جلس شورای اسلامی، افزود: امروز جبهه مقاومت اسلامی تهدیدی جدی علیه رژیم صهیونیستی و غرب به شمار می رود، غرب برای حفاظت از این رژیم و منافع نامشروع خود در منطقه ترور شخصیت های برتر علمی و مردم عزیز را در ایران اسلامی در عراق، لبنان، پاکستان و افغانستان را در دستور کار خود قرار داده است.

 

جنگ‌های‌ نیابتی به جهت حراست از امنیت رژیم صهیونیستی ایجاد شده
حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به گسترش خشونت و ناامنی در دنیای اسلام، خاطرنشان کرد: جنگ های نیابتی در عراق و سوریه که شاهد آن هستیم برای حراست از رژیم صهیونیستی ایجاد شده و این کشورها تهدیدهای جدی است که این رژیم با آن روبرو می باشد.

 

وی ادامه داد: بازیگران غربی و مزدوران آنان با خلق ناامنی در دنیای اسلام و ترور شخصیت های برجسته انقلابی رسالت خود را در حمایت از رژیم صهیونیستی عمل می کنند ، گسترش پدید شوم ترور در دنیای اسلام که امروز به یک بلای خانمان سوز در کشور های همسایه از قبیل عراق، سوریه و افغانستان تبدیل شده که با مدیریت سرویس های اطلاعاتی و تزریق هزینه توسط کشورهای وابسته به غرب و با حمایت جدی آنان شکل گرفته و امروز به یک تهدید جدی برای جامعه بین الملل تبدیل گردیده است.

 

نایب ریس جلس شورای اسلامی با اشاره به مبارزه ایران با پدیده ترور، اظهار داشت: نظام مقدس جمهور اسلامی ایران بر اساس آموزه های قطعی دین به شدت با پدیده شوم ترور سر ستیز دارد، ملت اسلام و ملت ایران پیروان مدرسه عاشورا هستند، در مدرسه عاشورا مسلم ابن عقیل می تواند موجود پلیدی به نام ابن زیاد را ترور کند اما بر اساس آموزه های اسلامی با الهام از مکتب امیرمومنان(ع) و امام حسین(ع) از این اقدام دست باز می‌دارد.

 

وی افزود: در تفکر ما حتی ابن زیاد ترور نمی شود، نظام اسلامی و ملت اسلام با الهام از آموزه های قطعی دین سر تستیز با پدیده شوم ترور دارد، گسترش ترور در منطقه در جهت منافع زودگذر و تهدید منافع امت اسلامی ارزیابی می شود.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: نظام اسلامی مبارزه با ترور و تروریست را در دستور کار جدی خود قرار داده است، کشور دیروز پدیده ترور را در کشور خاتمه داد و سبب آرامش خانواده شهدا و ملت را فراهم کرد و امروز از تمامی تجربه خود استفاده می کند تا کشورهای مسلمان عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان و دنیای اسلامی از خطر این پدیده در امان باشند.

 

وی ادامه داد: امروز این نظام جمهوری اسلامی است که در مقابل گروه های تکفیری، موصاد و سیا با قدرت ایستاده و از تمام ظرفیتش برای افزایش توان ملت اسلام و رویارویی با گروه های تروریستی استفاده می کند.

نایب ریس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مساله وحدت در دنیای اسلام، گفت: در سایه وحدت امت اسلامی و تمسک به آموزه های قرآن و پیامبراکرم(ص) امت اسلامی با یکدیگر راه را برای گسترش مبارزه با گروه های تروریستی هموار خواهند کرد.

 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ابزارها و سرمایه ها برای مبارزه با ترور در دنیای اسلامی مساله وحدت است ،قرار گرفتن تمامی مذاهب اسلامی و تبدیل مذهب به عامل وحدت در برابر دشمن اسلام اقدامی صحیح در این رابطه است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اقدامات دشمن، تاکید کرد: دشمن اراده کرده از عامل وحدت برای ایجاد تنش در دنیای اسلامی بهره ببرد، نظام ایران مفتخر است که در کشور پیروان تمامی مذاهب چهارگانه با وحدت و همدلی زندگی می کنند.

 

وی افزود: نماد وحدت مذاهب اسلامی در ایران است، این نعمت در سایه آموزه های دین و رهبری صالح برآمده از آموزه های قرآن است، تا زمانی که در عراق آموزه های اسلامی حاکم بود همه شیعیان و اهل سنت در کنار هم زندگی می کردند، سامراء پایگاه مرجعیت شیعه بود میرزای شیرازی در میان برادران اهل سنت دنیای تشیع را مدیریت می کرد.

 

استحکام صفوف مهم ترین پیشنهاد ایران
نایب ریس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوامل ایجاد وحدت در میان مسلمانان، خاطرنشان کرد: مسلمانان آن‌گاه که در سایه آموزه های دین و در پرتو قرآن و پیامبراکرم(ص) حیات خود را سامان دهند وحدت خواهند داشت و در این جامعه ترور جایگاهی نخواهد داشت.


وی افزود: مهمترین پیشنهاد ایران به سراسر دنیای اسلامی استحکام صفوف است، دنیای اسلام باید به قرآن متمسک شود و این مهم ترین قدم برای ازبین بردن ترور است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: اینکه رهبری در مبارزه با استکبار پافشاری می کنند برای این است که اگر امت اسلامی دشمن خود را نشناسد و در برابر او به سامان دهی جبهه نپردازد در معرض آسیب قرار می گیرد لذا شناخت دشمنی که وحدت دنیای اسلام را هدف قرار داده لازم است.
وی افزود: باید دست های مزدوران را قطع کرد و این نیاز به همکاری علمای اسلام دارد.

 

نایب ریس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نابودی گروه های تکفیری، گفت: باید گروه های تکفیری و تروریستی که به عنوان ابزار ایجاد سلطه نقش ایفا می کنند از دنیای اسلام ریشه کن شوند، ما به امنیت جهان فکر می کنیم و هرگز به گسترش خشونت فکر نکرده و امنیت جامعه بشری، مبارزه با خشونت و ترور در هر نقطه ای جزو اهداف نظام جمهوری اسلامی است.811/پ201/ج

 

ارسال نظرات