۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۲
کد خبر: ۲۸۵۲۶۷
رییس مرکز پژوهش‌های علم انسانی اسلامی صدرا:

خطر سکولاریم خزنده باید در حوزه جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز پژوهش های علم انسانی اسلامی صدرا با بیان این که خطر سکولاریم خزنده باید در حوزه جدی گرفته شود، گفت: طلبه نباید نسبت به مسایل داخلی و خارجی تماشاگر باشد و این که برخی برای عکس العمل های این طلبه های انقلابی مانع تراشی می‌کنند، خطرناک است و باید به شدت نسبت به این امر حساس بود.
حجت الاسلام غلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام رضا غلامی، رییس مرکز پژوهش های علم انسانی اسلامی صدرا، شامگاه پنج شنبه در نشست تخصصی رویش فرهنگ که در مجتمع ولایت برگزار شد، با بیان این که این انقلاب در دست ما امانت است، گفت: انقلاب در دوران حیات ما بود بنابراین مسؤلیت سنگین بر دوش ما است و نباید سستی کنیم.

 

وی به وظایف مردم در برابر انقلاب اشاره و اظهار کرد: باید نسبت به انقلاب شکرگزار بود وعمل کردن، شکر واقعی است، اهداف انقلاب را باید درک کرد، با تمام قوا گام برداشت و در جهات حفظ و تداوم انقلاب سستی نکنیم.

 

قدرت جمهوری اسلامی موجودیت استکبار را به خطر انداخت

حجت الاسلام غلامی صف آرایی تمام جبهه استکبار در برابر جمهوری اسلامی ایران را ناشی از قدرت کشور عنوان و اظهار کرد:  امروز جمهوری اسلامی با جنگ تمام عیار روبرو است و این یک جنگ مرگ و زندگی است که اگر شکست بخورند دیگر کارشان تمام است و البته با وجود مانع تراشی های بسیار نتوانسته اند خواسته های خود را محقق کنند و شکست خورده اند.

 

رییس مرکز پژوهش های علم انسانی اسلامی صدرا خاطرنشان کرد: قدرت جمهوری اسلامی موجودیت استکبار را به خطر انداخت و اگر این قدرت نبود آن ها بر سر هیچ موضوعی با انقلاب مواجه نمی شدند و تنها مواجهه آن ها مواجهه نظانی بود.

 

وی با اشاره به مطرح شدن جبهه فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مقاومت جدی در برابر جریان غربی داشتیم  و مردم با استفاده از دارایی های دینی و الهی خومد به خوبی مقاومت کردند و در برابر تهاجم فرهنگی غرب ایستادند که اگر این ایستادگی نبود تهاجم فرهنگی آن ها چیزی برای ما باقی نمی گذاشت.

 

حجت الاسلام غلامی افزود: ما امروز دچار غفلت و ناشی گری ها هستیم و شاید بیش از ضربالت دشمن به ما ضربه می زند که باید فکری در این خصوص شود.

 

لزوم حضور مردم در صحنه و جبهه ها ی فرهنگی

رییس مرکز پژوهش های علم انسانی اسلامی صدرا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر حضور مردم در صحنه، گفت: جبهه فرهنگی امروز متکی به دستگاه ها و تشکل ها است اما با تأکید رهبر معظم انقلاب به حضور مردم در صحنه، تشکل ها و مجموعه های خودجوش به وجود امدند و اگر این حضور تقویت نشود، ما در این  جنگ فرهنگی توفیق چندانی نخواهیم داشت.

 

وی با اظهار تأسف از این که امروزه جشن ها و مراسم ها را دولتی کرده ایم، تصریح کرد: مردمی کردن اتفاق بزرگی است و چشم انداز وسیع را نیاز دارد اما این مسأله به معنی برداشتن انتظارات از دولت نیست و سازمان های مختلف نیز باید به وظایف خود عمل کنند و رهبر معظم انقلاب نیز از دستگا های دولتی مطالبات جدی دارند.

 

ضرورت رصد جریان های خودی و جبهه معارض

حجت الاسلام غلامی با اشاره به ضرورت رصد جریان های خودی و جبهه معارض، بیان داشت: امروز جریان های معارض راهبردهای جدیدی را به کار می گیرند و برای هجمه فرهنگی هر روز یکی از ابزارهای جدید را به صحنه می آورند که باید ان ها را رصد کنیم همچنین نقاط ضعف و قوت جبهه خودی را نیز بررسی کنیم و گام هایی را به جلو برداریم.

 

توجه به جایگاه وحدت و پرهیز از تفرقه افکنی

رییس مرکز پژوهش های علم انسانی اسلامی صدرا با اشاره طیف های مختلف از نظر سهم فرهنگی، گفت: سهم فرهنگی چه از نظر عرضه کننده و چه از نظر مصرف کننده به سه بخش جریان انقلابی،  میانه و معاند تقسیم می شوند که جریان انقلابی کسانی هستند که در جهت تقویت و تحقق اهداف انقلاب گام بر می دارند، جریان میانه نیز دغدغه ای نسبت به اسلام نداشته طرفدار و یا دشمن انقلاب نیستند.

 

وی افزود: جریان معاند نه  تنها باورمند نیستند در جهت تضعیف انقلاب گام بر می دارند و تکلیف ما در برابر آن ها روشن است و نباید کوتاه بیاییم.

 

حجت‌الاسلام غلامی درباره رفتار جریان‌های انقلابی با جریان‌های میانه، گفت: اگر جریان میانه را جذب نکنیم جریان معارض آن‌ها را به سمت خود می‌کشد بنابراین هنر این است که با حفظ اصول و بودن فاصله از خط قرمزها آن‌ها را به سمت جبهه انقلابی هدایت کنیم.

 

رییس مرکز پژوهش های علم انسانی اسلامی صدرا با بیان این که داشتن اختلاف در درون جبهه انقلاب اسلامی طبیعی است، گفت: باید در برابر این اختلاف ها سعه صدر داشت و اجازه دودستگی را ندهیم  که همین اختلاف ها بهترین فرصتی است که به دشمن می دهیم، باید بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم که ان مسیر حق خواهد بود.

 

انقلاب اسلامی اهداف جهانی دارد

وی با بیان این که انقلاب اسلامی اهداف جهانی دارد، گفت: مبازره با ظلم، برقراری عدالت، زمینه سازی برای ظهور منجی بشریت (عج)، حمایت از مظلومان؛ حمایت از مردم یمن، سوریه؛  عراق،  لبنان و مبارزه با صیهونیسم از اهداف ذاتی جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام غلامی  افزود: دشمن در پی این است تا ما را به عنصر مزور و یا بی تفاوت تبدیل کند اما ما حاضر به دست کشیدن از اهداف اصولی انقلاب نیستیم و این که برخی فکر می کنند همه مسایل از قبیل فلستین و صیهونیسم با مذاکره حل می شود، که رهبر معظم انقلاب اجازه این  کار را نخواهد داد.خطر سکولاریم خزنده باید در حوزه جدی گرفته شود.

 

رییس مرکز پژوهش های علم انسانی اسلامی صدرا، با بیان این که خطر سکولاریم خزنده باید در حوزه جدی گرفته شود، اظهار کرد: طلبه نباید نسبت به مسایل داخلی و خارجی تماشاگر باشد، و این که برخی برای عکس العمل های این طلبه های انقلابی مانع تراشی می کنند، خطرناک است و باید به شدت نسبت به این امر حساس بود.

 

وی دردمندی را نشانه بارز انقلاب اسلامی، عنوان و خاطرنشان کرد: بی اطلاعی نیروهای انقلابی از مسائل جهانی جای تأسف دارد و باید نسبت به مسائل جهانی حساسیت داشته باشیم.

 

الگوسازی مهمترین راهبرد جبهه فرهنگی

حجت الاسلام غلامی الگوسازی مهم‌ترین راهبرد جبهه فرهنگی، عنوان و بیان داشت: ما در الگو سازی ضعیف عمل کرده ایم در حالی که جبهه معارض با قدرت در این عرصه وارد شده اند.

 

رییس مرکز پژوهش های علم انسانی اسلامی صدرا، پیامبر اسلام (ص) و اولیاء الهی را از الگو های ما عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی می توانیم از زسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) به عنوان الگو یاد کنیم که دغدغه دین داری را در بین مردم رواج دهیمو هر گاه سبک زندگی غربی در بین مردم و حتی خانواده های مذهبی رواج یافت صحبت کردن از الگوی پیامبر مهربانی ها شعار است.

 

وی افزود: در الگو سازی رسانه ها و تلویزیون باید همکاری داشته باشند و در عرصه های مختلف از جمله ورزشی،  هنری و غیره به سراغ کسانی برویم که افرادی متدین هستند.


حجت‌الاسلام غلامی بیان داشت: بنیانگذار انقلاب و شهدا را از جمله الگو هایی هستند که باید به عنوان الگو معرفی شوند./1310/201/ب2

ارسال نظرات