۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۸۵۸۵۳
در تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف همدان عنوان شد:

بهره‌وری از وقف یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این‌که در مقوله وقف بهره‌وری می‌تواند یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد گفت: این مهم زمانی اتفاق می افتد که از قید و بندها آزاد شود و این سرمایه بدرستی مدیریت شود.
توديع ومعارفه توديع ومعارفه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف امروز در تکریم ومعارفه مدیر کل اوقاف استان همدان بیان داشت: امام زادگان، موقوفات وقرآن امانات الهی هستند که به امانت در اختیار ما گذاشته شده اند و باید تلاش کنیم این امانات در کمال امانت داری به اهل آن برسد.
 
وی بیان داشت نظام اسلامی به برکت قرآن و ولایت فقیه که نایب امام زمان (ع)است در کشور ما شکل گرفت و ما باید حافظان خوبی برای این نظام و مردم ولایت مدار باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی فلسفه بوجود آمدن اصلاحات ارضی قبل از انقلاب اسلامی را از بین بردن موقوفات دانست و گفت: قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از موقوفات در بین اشخاص تقسیم و برای آن سند پرداخت گردید.
 
وی با اشاره به وظایف خطیر و مسؤولیت سنگین در اداره اوقاف خاطر نشان کرد: تحقق اهداف ما در سازمان اوقاف به تنهایی میسر نیست و از علمای اعلام و مسؤولین دلسوز و مردم می خواهیم که ما را در این مهم یاری رسانند .
 
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف با بیان اینکه وظیفه ما در سازمان در چار چوب قانون و حدود الهی است، گفت: عده ای می‌خواهند تا ما از اختیارات خاص خود استفاده کنیم واز حد و حدود قانونی خارج شویم و این ممکن نیست چرا که وظایف ما در محدوده شرع و قانون تعریف شده است .
 
وی در ادامه با بیان اینکه بعضی از موقوفات حدود 1110 سال از وقف آن می گذرد گفت: موقوفه با دسترنج خود واقف به دست امده است از این رو واقف می‌تواند از مسؤولان در صورت کوتاهی در دادگاه عدل الهی باز خواست کند .
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه تمام وقف نامه ها در سراسر کشور بازنگری، تایپ، اسکن و به ثبت رسیده است گفت: تمام موقوفات ثبت شده در سامانه مطابق با نیات واقف ثبت شده که با شهادت شرعی ثبت کنندگان یک کار بی نظیر در طول عمر اوقاف تلقی می شود.
 
وی با بیان اینکه سامانه ثبت بر اساس نیات اصلی واقفین صورت گرفته است گفت: در عمل مسؤولین و مردم هم باید نیات واقفین را مد نظر قرار دهند و طبق خواسته آنها در امور موقوفه دخل و تصرف کنند.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در ادامه بیان کرد: تبدیل به احسن شرایطی دارد و یکی از شرایط آن این است که معوض باید مثل عین وقف یا بهتر از آن باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه در مقوله وقف بهره وری می تواند یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد افزود: این مهم زمانی اتفاق می افتد که از قید وبندها آزاد شود و این سرمایه بدرستی مدیریت شود.
 
در پایان مراسم با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان و جمعی از مدیران استان از زحمات حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی قدردانی و حجت‌الاسلام محمد کاروند به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان معرفی شد./866/202/ب3
ارسال نظرات