۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۸۵۹۷۰
فرزند آیت‌الله فاضل لنکرانی مطرح کرد؛

اهتمام ویژه آیت‌الله فاضل لنکرانی به تسهیل امر بهداشت و درمان مردم

خبرگزاری رسا ـ موحدی لنکرانی با اشاره به توجه وافر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی به مسأله بهداشت و درمان، گفت:‌ این مرجع تقلید در سال 63، با کمک 700 هزار تومانی حضرت امام خمینی، سنگ بنای بیمارستان 19 دی را گذاشتند.
مرحوم آيت الله فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمدتقی موحدی لنکرانی یک شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح عوامل موفقیت خود در رشته پزشکی پرداخت و اظهار داشت: زمانی که من به دنیا آمدم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی در بندر لنگه تبعید بودند و نخستین ملاقات با وی در شش ماهگی و در یزد صورت گرفت.


وی که عنوان پزشک نمونه سال استان قم را کسب کرده است، با تأکید بر این‌که حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی نظارت دقیقی بر نحوه تعلیم و تربیت فرزندان خود داشتند، ابراز کرد: بنده قرائت قرآن را در یک ماه رمضان از سوی مرحوم والد آموزش دیدم.


فرزند حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی ادامه داد: حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی حتی بر نحوه غذا خوردن فرزندان خود نیز توجه داشت و اخلاق و تربیت اسلامی را از همان ابتدا به ما آموزش می‌داد.


پزشک نمونه سال استان قم با اشاره به اشراف حضرت آیت الله فاضل لنکرانی بر درس فرزندان خود، خاطرنشان کرد: مسائل علمی ما نیز تحت اشراف مرحوم والد بود و هر روز که از مدرسه می‌آمدیم با پرسش‌های ایشان درباره نکات فرا گرفته آن روز مواجه می‌شدیم.


وی با بیان این‌که حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی همیشه ما را از پذیرش مسؤولیت نهی می‌کردند، اظهار داشت: زمانی که مسؤولیت درمانگاه 22 بهمن قم به بنده واگذار شد خدمت ایشان رفتم و گفتم که این درمانگاه ویژه روحانیان است و هدف ما خدمت به این قشر است و تا حدودی توانستم ایشان را راضی کنم.


موحدی لنکرانی با بیان این‌که مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی تأکید فراوانی بر خدمت به مردم داشت، گفت: در درمانگاه 22 بهمن زیارت عاشورا برپا می‌شد و زمانی که مرحوم والد متوجه این مسأله شدند، گفتند: اگر این زیارت عاشورا شما را از خدمت به مردم بازدارد و موجب کمتر شدن خدمت رسانی شود،‌ ارزشی ندارد.


وی حسن نیت را از ویژگی‌های بارز مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد و افزود: ایشان در همه امور حسن نیت داشتند و به واسطه همین نیت پاک و الهی به درجات بالای علمی و اخلاقی رسیدند.


پزشک نمونه سال استان قم با بیان این‌که حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی مصداق بارز آیه «مَن‌ کَانَ لِلّهِ کَانَ اللَهُ لَهُ»، بود، گفت: مرحوم والد با خدا بود و هرکه با خدا باشد خدا نیز قطعا با او است.


وی با اشاره به این‌که حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی به مسأله تکریم بیماران بسیار تأکید می‌کردند، افزود: به دست آوردم عنوان پزشک نمونه سال را مدیون تربیت صحیح پدر و مادر و مسأله مهم تکریم بیماران هستم.


موحدی لنکرانی توجه وافر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی به مسأله بهداشت درمان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ مرحوم والد در سال 63، 700 هزار تومان از حضرت امام خمینی گرفتند و سنگ بنای بیمارستان 19 دی به همت تلاش‌های مرحوم والد گذاشته شد.


فرزند حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی ادامه داد: در نخستین سفر رهبر معظم انقلاب به قم نیز حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی از رهبر معظم انقلاب برای دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان‌های قم درخواست کردند که با موافقت رهبری این امر محقق شد.


پزشک نمونه سال استان قم با بیان این‌که حضرت آیت الله فاضل لنکرانی احترام ویژه‌ای برای پزشکان قائل بود، افزود: مرحوم والد به توصیه‌های پزشکان بدون کم و کاست عمل می کردند و این مسأله برای پزشکان ایشان جالب بود.


وی با اشاره به این‌که حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی تأکید فراوانی بر رعایت اخلاق اسلامی در بیمارستان‌ها داشتند، گفت: انطباق مسائل پزشکی با مسائل اسلامی از دیگر تأکیدات ایشان بود.


موحدی لنکرانی در پایان طرح تحول نظام سلامت را اقدامی ارزشمند در زمینه بهبود وضعیت بهداشت و درمان دانست و اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت انقلابی در بخش درمان است و اگر درست انجام شود منشأ آثار و برکات فراوانی خواهد بود./927/پ202/س

ارسال نظرات