۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۸۶۴۶۲
استاد حوزه علمیه بابل:

دولت میزان مشارکت تعاونی ها را در اقتصاد کشور افزایش دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل بر التزام دولت بر اساس قانون در حمایت از تعاونی ها اشاره کرد و گفت: دولت بر اساس قانون، دولت ملکف به حمایت همه جانبه از تعاونی ها و افزایش میزان مشارکت آنها در حوزه اقتصاد کشور است.
عباس بابائيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امشب در نشست با اعضای شرکت های تعاونی بابلکنار با اشاره به اهمیت مساله تعاون گفت: نقش تعاونی ها در شکوفایی اقتصاد بسیار مهم است اما متاسفانه در کشور ما به جایگاه واقعی تعاونی ها توجه چندانی نشد.
 
 
وی بر التزام دولت بر اساس قانون اساسی به تشکیل و حمایت تعاونی ها اشاره کرد و افزود: دولت بر اساس قانون ملکف به حمایت همه جانبه از تعاونی ها و افزایش میزان مشارکت آنها در حوزه اقتصاد کشور است.
 
 
مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه به مشکلات پیش روی شرکتهای تعاونی پرداخت و خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از تعاونی ها به لحاظ کمبود منابع اعتباری با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که لازم است دولت بانک ها را ملکف به حمایت بیشتر از لحاظ اعتباری در این بخش کند.
 
 
وی با اشاره به نقش تعاونی ها در ایجاد اشتغال مولد و پایدار به خصوص در حوزه تحصیل کرده های دانشگاهی، تصریح کرد: اگردولت حمایت های لازم را در بخش تعاونی از طریق مقاوم سازی، رشد و شکوفایی و مشاورهای لازم در حوزه های اقتصادی انجام دهد، می توان با کمک نخبگان جوان دانشگاهی و اتصال آنها در قالب شرکتهای تعاونی بخش قابل توجهی از اشتغال کشور را در این بخش تامین کرد.
 
 
 حجت الاسلام بابائیان ضمن بیان این مطلب که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل رفع مشکلات موجود بیان فرمودند، اذعان کرد: تنها راه حل توانمند سازی بخش خصوصی، توانمند سازی تعاونی ها است و باید با اطلاع رسانی مناسب در سطح جامعه مردم برای حضور در این بخش تشویق شوند.
 
 
وی نقش سه قوه را در حوزه اقتصاد به تناسب وظایف قانونی آنها مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: قوه قضاییه ضمن مقابله جدی با مظاهر فساد اقصادی و رانت های در دستگاه های اجرایی، قوه مقننه با تصویب قوانین مربوطه و نظارت بر روند اجرای قانون در کشور و دولت نیز از سوی دستگاه ها و سازمان های مربوط، رغبت عمومی را برای سرمایه گذاری در حوزه تعاونی ها ایجاد کنند.
 
 
استاد حوزه علمیه بابل ضمن تاکید بر شکل گیری های تعاونی ها بر اساس استعدادهای منطقه و نیازهای جامعه هدف، گفت: در بخش بابلکنار با توجه به کشاورزی بودن منطقه، به تشکیل تعاونی های دامداری، باغداری و برنج و صیفی جات نیاز است تا هم در تولید و هم در فروش و عرضه محصولات موثر باشند.
 
 
 
وی با اشاره به تاکید اسلام بر ایجاد روحیه تعاون و همکاری در جامعه اسلامی، افزود: یکی از کارکرد مهم تعاونی ها تقویت پیوست افراد جامعه، ایجاد فرصت همیاری و همکاری، کم شدن فاصله طبقاتی و گردش صحیح پول و سرمایه در جامعه است.
 
 

حجت الاسلام بابائیان ضمن تاکید بر ضرورت اهتمام دولت برای شرکت های تعاونی تاکید کرد: دولت باید راهنمایی و مشاورهای لازم را از طریق رسانه ها به ویژه از ظرفیت خوب صدا و سیما جهت شکوفایی بخش تعاونی ها به کار ببندد./1313/202/ب1

ارسال نظرات