۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۸۶۹۹۹
آیت‌الله موحدی کرمانی خطاب به مقامات آمریکایی:

به ایران احترام بگذارید تا از خشم ملت در امان باشید/ حساسیت مجلس نسبت به برجام جای تقدیر دارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که آمریکا آرزوی عادی شدن رابطه با ایران را در سر می‌پروراند تا در سایه آن نفوذ کرده و فرهنگ مبتذل و سیاست دشمنی با ایران و اسلام را در پوشش لبخند اعمال کند، گفت: رهبر آگاه ایران با تمام قدرت راه‌های نفوذ را به روی آمریکا بسته است و مردم تابع رهبر هم با شعار مرگ بر آمریکا از فرهنگ آمریکایی استقبال خواهند کرد.
آيت الله موحدي کرماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران بر مراقبت و مواظبت از مذاکرات برجام و رعایت تقوای سیاسی در تصویب آن تأکید کرد و افزود: اگر می‌خواهید خود را از ذلت بردگی آمریکا نجات دهید و نام تان پشت آمریکا را بلرزاند، باید به خدا و وعده‌های الهی باور داشته باشید.
 
نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام به آنچه می‌گفت ایمان داشت، رهبر معظم انقلاب که این چنین در برابر استکبار ایستاده‌اند به وعده‌های الهی ایمان دارند و این ایمان است که می‌تواند انسان را موفق کند.
 
وی با اشاره به این‌که برجام مخالف و موافق فراوان دارد و باید مراحل قانونی‌اش در ایران و آمریکا طی شود، گفت: ما در این مقطع که وسط راه است حقیقتا به پیروزی‌هایی دست یافتیم؛ شش قدرت جهان ناچار شدند به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اعتراف و گردش چند هزار سانتویفیوژ را تحمل کنند، چیزی که سالها تلاش کردند به دست ما نیاید اما به دست آمد.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که توافق هسته‌ای به برکت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و مقاومت ملت و شهامت و تلاش و ابتکار دانشمندان عزیز هسته‌ای روی کاغذ آمد و در شرف امضا است، اظهار داشت: البته مجلس محترم برجام را بررسی می‌کند و به دقت هم بررسی می‌کند که شایسته تقدیر است.
 
وی در ادامه بر شناخت صحیح آمریکا و توطئه‌های این مستکبر جهانی تأکید کرد و افزود:‌ آمریکای امروز همان آمریکای جنایتکار و غدار دیروز است.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که دشمنی آمریکا با اسلام و حمایت او از دشمنان اسلام، باقی است، تصریح کرد: هنوز برجام نهایی نشده است می‌گویند چارچوب تحریم‌ها حفظ می‌شود، تعلیق ممکن است اما لغو نه، آنچه تحریم کرده‌ایم قابل بازگشت است و می‌گویند ایرانی‌ها باید کار متفاوت انجام دهند لابد مقصودشان این است که دست از اسلام، مقاومت و عزت بردارند.
 
هیهات من الذله همواره شعار ملت ایران است
وی خطاب به آمریکای‌ها که می‌گویند رژیم ایران باید تغییر کند و زیر بار زور برود، با بیان این‌که شما کور خوانده‌اید که ایران شعار حسینی دارد و مدام می‌گوید هیهات من الذله، اظهار داشت: ما به آمریکا می‌گوییم که آنچه را که پذیرفتیم اگر شما تعلیق کنید ما هم تعلیق می‌کنیم و آنچه را پذیرفتیم قابل برگشت است.
 
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: ایرانی‌ها نه تنها کار متفاوت انجام نمی‌دهند بلکه علی رغم میل شما و خواست شما بر حرکت انقلابی خود سرعت بیشتر می‌بخشند و نظام جمهوری اسلامی هم نه تنها تغییر نمی‌کند بلکه هم چون کوه پابرجاست.
 
وی با بیان این‌که حکومتی که خدا را دارد ماندنی و رژیم ظالم صهیونیستی نابود شدنی است، گفت: به خواست خدا در فاصله‌ای نه چندان دور شاهد نابودی و فروپاشی صهیونیسم خواهیم بود.
 
آمریکا آرزوی رابطه با ایران را به گور می‌برد
آیت‌الله موحدی کرمانی با تصریح بر این مطلب که آمریکا آرزوی عادی شدن رابطه با ایران را در سر می‌پروراند تا در سایه آن در ایران و منطقه نفوذ کرده و فرهنگ مبتذل و اقتصاد دلخواه خود و سیاست دشمنی با ایران و اسلام را در پوشش لبخند اعمال کند، تأکید کرد: مراقب باشیم که گول لبخندها را نخوریم.
 
وی گفت: رهبر آگاه ایران با تمام قدرت راه‌های نفوذ را به روی آمریکا بسته است و خواهد بست و مردم تابع رهبر هم با شعار مرگ بر آمریکا از آمریکا و فرهنگش استقبال خواهند کرد.
 
وی افزود: آمریکا آرزوی عادی شدن رابطه ایران با اسرائیل را در سر می‌پروراند و حتی انتظار به رسمیت شناختنش را دارد؛ دلخواه آمریکا برای ایران فرهنگ فساد، رواج فحشا و منکرات، بی‌بندوباری، فیلم‌های مستهجن ماهواره‌ای و صحنه‌های مبتذل اینترنتی است تا ایران را آندلس دوم کند که این آرزوها را به گور خواهد برد.
 
به ایران احترام بگذارید تا از خشم ملت در امان باشید
امام جمعه موقت تهران خطاب به آمریکا گفت: ایران امروز ایران دیروز زمان شاه که سلطه آمریکا بر او حاکم بود نیست. آمریکا امروز با ایرانی مقتدر، توانمند، مجهز به تجهیزات برتر دفاعی همراه با پشتیبانی مردم خود بلکه مردم آزاده جهان مواجه است. ایران را تکریم کنید و به فرهنگ اصیل اسلامی‌اش احترام بگذارید تا از خشم مردم در امان باشید.
 
 
وی در ادامه به مسأله خونبار یمن اشاره کرد و با بیان این‌که قلوب مسلمانان جهان به ویژه آزاده‌ها از جریان یمن مجروح است، خطاب به نظام حاکم بر عربستان سعودی که به زائران بیت الله در مسجدالحرام و مسجدالنبی سفارش به خواندن قرآن می‌کنند، از این تریبون نماز جمعه سفارش کرد که خود قرآن را بخوانند.
 
حکام عربستان قرآن بخوانند
آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: سفارش می‌کنم که حکام عربستان آیات ولا تحسبن الله غافلا عما یعمل الظالمون انما یؤخرهم لیوم تشخص فیه الابصار؛ مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها و وَ مَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزٰاؤُهُ جَهَنَّمُ خٰالِداً فِیهٰا وَ غَضِبَ اَللّٰهُ عَلَیْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذٰاباً عَظِیماً را بخوانند.
 
وی همچنین با بیان این‌که این روزها صحنه‌های دلخراش از فرار مردم مظلوم عراق و سوریه در تلویزیون نشان داده می‌شود که جانشان به واسطه مظالم، جنایات و خونریزی‌های داعش کثیف به لبشان رسیده است و خانه و زندگی خود را رها کرده‌اند، گفت: مدعیان حقوق بشر به ویژه آنها که ادعای اسلام دارند کجا هستند؛ رویشان سیاه باد.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا که ادعا می‌کند با ائتلاف کشورها می‌خواهد داعش را ریشه کن کند دروغ می‌گوید آمریکا می‌خواهد از داعش آنجا که مایل است استفاده کند و نمی‌خواهد نابود شوند. می‌خواهد داعش را اداره کند که کجا ورود یابد و کجا وارد نشود. آمریکا دروغ می‌گوید که می‌خواهد داعش را ریشه‌کن کند.
 
حرکت تنفر از اسرائیل که از ایران شروع شد به دنیا سرایت می‌کند
وی همچنین با اشاره به سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی به انگلیس که با با شعار مردم آزاده انگلیس مواجه شده بود که فریاد می‌زنند جنایتکار باید به واسطه جنایت‌های جنگی‌ات محاکمه شوی، گفت: امروز شنیدم 103 هزار امضا از مردم انگلیس جمع شده که خواهان محاکمه این جنایتکار جنگی هستند و این امر نشان می‌دهد حرکت تنفر از اسرائیل که از ایران شروع شد به دنیا سرایت می‌کند.
 
بخش دیگری از سخنان آیت‌الله موحدی کرمانی به سالروز 17 شهریور اختصاص داشت که وی از این روز به عنوان سکه‌ای دو طرفه یاد کرد و گفت: یک طرف سکه جنایت‌های شاه بود که در این روز به فرمان آمریکا رخ داد و نباید آمریکا را فراموش کنیم؛ طرف دیگر سکه مقاومت مردم بود که مقاومت، فداکاری و شهادت‌طلبی مردم را نباید از یاد برد.
 
وی همچنین به تبیین فضایل ماه ذی الحجه پرداخت و گفت: بکوشیم در این ماه ذی الحجه به ویژه دهه اول آن که فوق العاده ارزنده است از مادیت ببریم و به معنویت وصل شویم از غیر خدا ببریم که غیر خدا یک عبودیت غیر خدا است. گناه عبودیت شیطان است. از علقه‌های مادی کم ارزش ببریم از این مطاع فانی و قلیل ببریم.
 
رحلت آیت‌الله طالقانی، شهادت آیت‌الله مدنی، سالروز ازدواج امیرمؤمنان امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر سخنان آیت‌الله موحدی کرمانی بود که وی درباره اهمیت ازدواج گفت: پیامبر فرمودند کسی که از ادواج اعراض کند از من نیست.
 
محور و معیار انتخاب همسر از دیدگاه اسلام
وی با بیان این‌که اسلام محور و معیار انتخاب همسر را مشخص کرده است، افزود: همسر باید ایمان داشته باشد، خداشناس باشد، پایبند به دین باشد، از ظلم بترسد، حقوق را مراعات کند، انقلابی باشد، پیرو امام و رهبر باشد، ولایت را از عمق جان قبول داشته باشد؛ اینها معیار است و اگر همراه با اینها زیبایی هم بود بد نیست.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با ابراز تأسف از این‌که بیشتر افراد معیار را در انتخاب همسر چیزهای مانند زیبایی، پول و مقام قرار داده‌اند، این عوامل را سبب افزایش طلاق در جامعه دانست و با بیان این‌که وقتی محور زندگی مادیت باشد به اندک تلخی متلاشی می‌شود، گفت: چندی پیش در رسانه‌ها آمده بود که روزانه پانصد طلاق در کشور تحقق می‌یابد.
 
وی با اشاره به این‌که هر چهار ازدواج در جامعه به یک طلاق منجر می‌شود و در هر سه دقیقه و چهل و پنج ثانیه یک جدایی و تلاشی خانواده رخ می‌دهد، اظهار داشت: یکی از علل مادی شدن محور و لذت‌ها شده است که اگر در زندگی لذت آسیب ببیند طرفین تحمل ندارند و متأسفانه طلاق توافقی رخ می‌دهد.
 

خطیب نماز جمعه تهران به زوجین توصیه کرد که از کم حوصلگی در زندگی بپرهیزند و همواره حلم، صبر و تحمل را دستورالعمل خود در مواجهه با سختی‌ها و ناملایمات زندگی قرار دهند./920/پ201/ج

ارسال نظرات