۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۸۷۰۳۹
امام جمعه موقت کرمان:

مبارزه با استکبار جهانی از لوازم جداناپذیر انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صباحی گفت: مبارزه با استکبار جهانی از لوازم جداناپذیر انقلاب اسلامی است و در این زمینه هرگز موضع خود را تغییر نخواهیم داد.
حجت الاسلام صباحي امام جمعه موقت کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه امروز، اظهار داشت: استفاده از تجارب گذشتگان عامل موفقیت بسیاری از دانشمندان و بزرگان بوده است.
 
وی با بیان احادیثی راجع به بهره مندی از تجربیات گذشتگان افزود: تجربه، نتیجه زحمات فراوان گذشتگان است که با آزمون و خطا همراه بوده و به صورت رایگان در اختیار ما قرار داده شده است از این رو بهره مندی از آن می تواند ما را در امور مختلف یاری رساند چرا که امکان تجربه تمام این آموزه ها در زندگی ما فراهم نیست.
 
حجت الاسلام صباحی راجع به چگونگی بهره مندی از این تجارب عنوان داشت: با دقت در کتابها، داستان ها، اماکن تاریخی خواهیم دید که این آثار با وجود ظاهری خاموش چگونه با صدای بلند با ما سخن می گویند.
 
وی در خطبه دوم ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) در دوشنبه آخر ذیقعده و همچنین سالگرد شهادت دومین شهید محراب شهید مدنی؛ راجع به مواضع انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی عنوان داشت: مبارزه با استکبار جهانی از لوازم جداناپذیر انقلاب اسلامی است و در این زمینه هرگز موضع خود را تغییر نخواهیم داد.
 
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس و خبرگان و با اشاره به زمان مشروطه و مواضع علما در آن زمان خاطر نشان کرد: اگر به گذشته نگاهی داشته باشیم خواهیم دید که 3 عالم بزرگوار در جریان مشروطیت نقش های متفاوتی داشتند که یکی از آنها آخوند خراسانی بود که از رهبران مشروطیت محسوب می شد و دیگری سید محمد کاظم یزدی که از مخالفان جریان مشروطیت بود و نفر سوم شیخ فضل الله نوری بود که اصل را بر مشروعیت قرار می داد در مقابل می بینیم که در جریان انقلاب اسلامی نیز نظرات متفاوتی وجود داشت که امام خمینی (ره) رای مردم را ارجح تر دانست و همه چیز را بر پایه رای و انتخاب مردم قرار داد.
 
وی در ادامه افزود: امام راحل(ره) معتقد بودند که رای مردم ارزش دارد و شورای نگهبان در کنار مردم، وظیفه صیانت از ارکان اسلام را دارد و به همین جهت انتخاب رهبر، رییس جمهور، نماینده مجلس و دیگر ارکان نظام را با واسطه به عهده مردم گذاشته است.
 
حجت الاسلام صباحی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز به تبعیت از امام راحل (ره) رای مردم را با ارزش می دانند و صیانت از انتخابات را در راس امور قرار دادند و حتی رای مردم را جزء حق الناس می دانند و معتقدند نظارت شورای نگهبان در راستای استیفای حق مردم است.
 
وی در پایان بیان داشت: ارزش رای مردم مانند ارزش خون انسانها است و همانطور که ارزش جان انسانها برابر است رای مردم نیز با هم برابر است از این رو همه باید بدانیم که همه چیز این مملکت بر پایه انتخابات است حتی اگر رژیم خودکامه ای روی کار بیاید باز فرصت هست که در انتخابات بعدی مردم پاسخش را بدهند./9703/202/ب1
ارسال نظرات