۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۸۷۱۰۵
رییس تبلیغات اسلامی فاروج تأکید کرد:

همکاری هیئات مذهبی و تشکل های فرهنگی با روحانیان افزایش یابد

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج گفت: با توجه به شرایط فرهنگی کشور می بایست همکاری اعضای تشکل های دینی و فعالان فرهنگی با روحانیان در راستای توسعه و ترویج آموزه های اسلامی افزایش یابد.
حجت الاسلام حيدرعلي وطن خواه- رييس جديد تبليغات اسلامي فاروج

حجت الاسلام حیدرعلی وطن خواه، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به مناسبت های فرهنگی و مذهبی پیش رو، بر استفاده از ظرفیت این مناسبت ها برای ترویج بیش از پیش دین مبین اسلام تأکید کرد و افزود: باید شرایطی فراهم شود تا روحانیان و مبلغان دینی بدون دغدغه، به تبلیغ دین و آموزه های اسلامی به ویژه در مناطق روستایی و محروم بپردازند.

 

وی تصریح کرد: شرایط امروز جامعه اسلامی ایجاب می کند که اعضای هیئات مذهبی و تشکل های فرهنگی با روحانیان همکاری بیشتری داشته باشند و این اقشار به عنوان متولیان اصلی فرهنگ و مذهب کشور برای توسعه و ترویج بیشتر فرهنگ دینی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام وطن خواه با بیان اینکه برنامه ریزی مناسبت و هدف گذاری درست از جمله اصول اولیه اجرای مطلوب مراسمات مختلف است، اظهار کرد: در این راستا می بایست هیأت های مذهبی برنامه سالانه داشته و برنامه های مصوب را نیز به صورت دقیق اجرا کنند.

 

وی ادامه داد: باید برای برگزاری مراسمات و مناسبت های مختلف از جمله دهه امامت و ولایت برنامه ریزی مناسبی از سوی هیئات مذهبی و دستگاه های فرهنگی و مذهبی صورت گیرد تا مراسمات این دهه به نحو احسن برگزار شوند.

 

حجت الاسلام وطن خواه با اشاره به اینکه مجالس و محافل مذهبی افزون بر جنبه عبادی، کارکرد آموزشی نیز دارند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، مجالس دینی عامل دانش افزایی و فهم سیاسی، اجتماعی و اعتقادی مردم بوده و متولیان این مجالس نیز تلاش می کردند تا مستمعان خود را از جنبه های مختلف اغنا و اقناع کنند.

 

به گفته وی در واقع یکی از کم هزینه ترین و مؤثرترین محافل و مجالس برای افزایش اطلاعات و آگاهی افراد در حوزه های مختلف عبادی، سیاست اسلامی و اجتماعی، محافل برگزار شده در مناسبت های مختلف است که می بایست از این ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی شهرستان فاروج تصریح کرد: لازم است موقعیت و کارکرد این مجالس به درستی حفظ شود چرا که سایر مذاهب و ملل این فرصت ها و مجالس را نداشته و در نتیجه توان همگام سازی و آموزش گسترده به مخاطبان را نیز ندارند.

 

حجت الاسلام وطن خواه در ادامه با اشاره به برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج در تابستان امسال، افزود: در این فصل برنامه های متعدد فرهنگی و دینی با هدف تبیین مسائل اسلامی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل های جوان و نوجوان به همت این نهاد برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص ترین برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی در تابستان امسال اعزام کاروان های دین، نشاط و زندگی بود، اضافه کرد: در این راستا کاروان های مزبور با حضور در روستاهای مرغزار، نقاب، حصار اندف، رشوانلو، چوکانلو و شهر تیتکانلو شهرستان فاروج برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلفی را در قالب مسابقه، شعر، سرگرمی و غیره برگزار کردند.

 

حجت الاسلام وطن خواه با بیان اینکه جامعه هدف کاروان های دین، نشاط و زندگی کودکان و نوجوانان بودند، افزود: این برنامه در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی کودکان و نوجوانان به همت نهاد تبلیغات اسلامی برگزار شد که خوشبختانه استقبال کودکان و نوجوانان و رضایت خانواده های فاروجی از آن چشمگیر بود./9314/302/ب1

ارسال نظرات