۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۸۷۳۵۶
باهدف پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی؛

مؤسسه کلامی اعتقادی احیاء در همدان با استقبال مخاطبان روبرو شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر مؤسسه کلامی اعتقادی احیا گفت:این موسسه در 3محور، اثبات و بررسی عقاید حقه شیعه،پاسخ به سوالات و شبهات و مبارزه با تبلیغات فرقه ها و ادیان منحرف در همدان راه اندازی شده است.
احيا موسسه کلامي احيا موسسه کلامي احيا

 حجت الاسلام مصطفی سلیمانی استاد حوزه ودانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان گفت: امام حسین (ع) می فرماید اگر در جایی قرار گرفتید که در یک طرف جان یک شیعه مظلوم قرار گرفت و در طرف دیگر دین یک شیعه مظلوم، نجات دین شیعه اولویت دارد به دلیل آیه قرآن که می فرماید من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا؛یعنی اگر یک نفر را زنده کردی گویی یک نسل را زنده کرده ای.


وی با توجه به فرموده امام حسین (ع) اصل زنده کردن را، زنده کردن اعتقادی و دینی می دانند، افزود: بنا به تاسی به این روایت بر آن شدیم که موسسه کلامی احیا را با هدف کارهای اعتقادی ایجاد کنیم.


وی افزود: در این موسسه برخی از دوستان متخصص در رشته های کلام اسلامی و اعتقادات مشغول به فعالیت هستند و شبهاتی را که در صحنه فضای مجازی و حقیقی توسط فرقه ها و گروه های مختلفی منتشر می شود پاسخ می گویند.


حجت الاسلام سلیمانی بیان داشت: اساسنامه موسسه کلامی احیا دارای 3محور است؛ اثبات و بررسی عقاید حقه شیعه، پاسخ به سوالات و شبهات و مبارزه با تبلیغات فرقه ها و ادیان منحرف.


وی با اشاره به تشکیل کلاس هایی در راستای محور های اساسنامه از 3سال پیش افزود: در این کلاس ها موضوعات مختلفی از جمله توحید، امامت نبوت معاد شیعه شناسی کلام جدید و آشنایی با عرفان تدریس می شود و مباحث آن با مباحثی که در جاهای دیگر تدریس می شود متفاوت است و به شبهات جدید روز پاسخ می گوید.


استاد حوزه علمیه همدان بیان داشت: کلاس هایی نیز مربوط به عقاید فرقه هایی چون وهابیت و بهاییت و نقد عرفان های نو ظهور برگزار می شود.


وی با اشاره به برگزاری کلاس ها در دو سطح عمومی و تخصصی تصریح کرد: برای شرکت در سطح عمومی هر کسی می تواند شرکت کند اما در سطح تخصصی افراد با مدارک سطح عالی مانند کارشناسی ارشد و دکترا پذیرفته می شوند.


دبیر موسسه کلامی احیا اظهار داشت: از دیگر وظایف این موسسه پاسخگویی به شبهات به روش تلفنی، اینترنتی، کتبی و حضوری می باشد و حضور در پارک ها، حسینه ها ، مساجد و مراسم مذهبی انجام می شود .


وی افزود: در فضای مجازی نیز به اسم خود موسسه و جدای ازآن دوستان ما مشغول به فعالیت می باشند؛ از جمله سایت طلبه پاسخگو که توسط آقای فلاح ایجاد شده و جزء سایت های برتر می باشد.


وی تصریح کرد: از کارهای دیگر این موسسه صحبت کردن با افرادی است که منحرف شده اند، همچنین آشنایی دادن با روشهای تبلیغی فرقه ها و برگزاری نشست هایی است با موضوعات ارتداد، لیبرالیسم، شیطان، اهل سنت و فرقه های نو ظهور.


حجت الاسلام سلیمانی در پایان افزود: کسانی که در این موسسه مشغول به فعالیت هستند یا دارای تخصص کلامی اعتقادی هستند یا اینکه کار قابل توجه اعتقادی انجام داده اند مانند تدریس در دانشگاه ها یا تالیف آثار اعتقادی./866/303/ب3

ارسال نظرات