۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۸۷۵۳۲
استاد حوزه مطرح کرد؛

عواقب بی‌توجهی به دردهای عضلانی و ستون فقرات

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه عدم کنترل بر ادرار و اختلالات ادراری نتیجه مستقیم دردهای عضلانی است، افزود: دردهای عضلانی با گرفتگی عضلات و دردهای خفیف آغاز می شود.
دومين دوره طب سنتي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم دکتر شریف ظهر امروز در آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه بی تحرکی و عدم راه رفتن و تغذیه نامناسب در مردم امروزی موجب افزایش دردهای عضلانی شده است، تصریح کرد: دردهای عضلانی مقدمه سایر بیماری‌های جدی ستون فقرات از جمله دیسک هستند که اگر به‌موقع درمان نشوند اندام بدن را دچار مشکلات جدی می کنند.

وی ادامه داد: اولین مشکلات ستون فقرات و عضلات با درد به انسان هشدار داده می‌شود که اگر انسان این دردها را جدی بگیرد با اندکی مراقبت و استفاده از روغن های گیاهی و حیوانی به راحتی می‌تواند آن دردها را کنترل کند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: گرفتگی عظلات موجب تشکیل هاله بادکنکی در اطراف محل درد در ستون فقرات و عضلات می‌شود که همین بادکنک ها به مرور زمان موجب ایجاد فاصله میان مهره‌های کمر و اختلال در کار عضله ها می‌شوند و در درازمدت زمینه ابتلای فرد را به دیسک و سایر بیماری‌ها فراهم می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند ستون فقرات، عضلات و مفاصل انسان را در نهایت منحصر به فرد بودن آفریده است، افزود: برای مثال بخشی از مهره‌های گردن و انگشت کوچک و اشاره یک دست با هم دارای عصب مشترک هستند که همین موضوع موجب می‌شود زمانی که بالشت فرد نامناسب باشد در گردن و در دست خود احساس درد کند.

 

خانم شریف ادامه داد: درد اولین نشانه گرفتگی عضلانی است و بعد از آن به مرور زمان و در اثر بی توجهی فرد حرکت عضلات با کاهش و اختلال روبه رو می شود.

 

وی با بیان این که پس از کاهش تحرک عضو، آن عضو به مرور زمان در اثر شدید بودن درد بی حس می‌شود و در این حالت درد فرد از بین می‌برد ولی احساس بی حسی در عضو افزایش می یابد، افزود: پس از این مرحله نوبت به اختلال در کار اعضای بدن از جمله اختلالات اداراری می‌رسد و عدم اختیار بر ادرار از نتایج مستقیم بی توجهی به دردهای عضلانی در فرد است.

 

خانم شریف با تأکید بر اینکه دردهای عضلانی در مراحل اولیه به خوبی تشخیص داده می‌شوند اما اگر در همان ابتدا درمان نشوند درد در بدن منتشر شده و انتشار درد کار تشخیص و درمان را با تأخیر مواجه می کند، یادآور شد: امروزه طب سنتی و اسلامی روش‌های مختلفی برای درمان دردها عضلانی دارد که این دردها را به صورت ریشه‌ای و برای همیشه درمان می کند./837/ت303/ی

ارسال نظرات