۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۸۷۶۲۸
امام جمعه بابل تاکید کرد؛

لزوم الگوگیری جوانان از سیره امام جواد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان جلوه هایی از سیره عملی امام جواد(ع)، گفت: یکی از وظایف روحانیت و طلاب شناساندن ابعاد شخصیتی امام جواد(ع) به عنوان الگوی برجسته به جوانان جامعه اسلامی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل یکشنبه شب در مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع)، در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) این شهرستان لزوم شناخت سیره رفتاری و علمی امامان معصوم(ع) را مورد تاکید قرار داد و گفت: اهل بیت(ع) ریسمان مستحکم الهی برای تقرب به خداوند هستند و برای رسیدن به کمال معنویت باید از مسیر متعالی امامان معصوم(ع) وارد شد.

 

وی افزود: طهارت امامان معصوم(ع) با اراده خداوند متعال تحقق پیدا کرد و به همین دلیل این طهارت دارای ابعادی همه جانبه است.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل به گوشه هایی از زندگی امام جواد(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) پس از شهادت امام رضا(ع) در سن هفت سالگی به امامت رسید و باور امامت ایشان در این سن برای بسیاری از مردم سخت بود.

 

وی ادامه داد: بنی عباس با برنامه های مختلف از جمله مناظره های علمی ضمن بهره گیری از قوی ترین شخصیتهای غیر مسلمان و ضد شیعی در صدد بودند تا جایگاه امامت آن حضرت (ع) را به زیر سؤال ببرند.

 

حجت الاسلام روحانی ضمن تاکید بر این مطلب که مدیریت امام جواد(ع) در مناظره های علمی و غلبه آن حضرت در کنار هدایت تشیع موجب باور پذیر شدن امامت ایشان شد، اظهار داشت: مبارزه فکری با انحرافات با استفاده از قدرت استدلالی امام جواد(ع) علی رغم سن کم ایشان در تاریخ اسلام فراموش ناشدنی است.

 

وی با اشاره به برخی فرقه های انحرافی هم عصر امام جواد(ع) در میان شیعیان و پیروان اهل بیت(ع)، افزود: امام جواد(ع) با هوشیاری خطر فرقه های انحرافی از جمله واقفیه و غلات را درک کرد و به روشنگری مردم پرداخت که موجب یکپارچگی امت اسلامی شد.

 

امام جمعه بابل به دشمنی خاندان بنی عباس با امام جواد(ع) پرداخت و گفت: روشنگری امام جواد(ع) و تلألؤ نورانیت ایشان در میان مردم سبب شد تا کینه و عداوت خاندان عباسی نسبت به ایشان بیشتر شود و آن حضرت را در نهایت مظلومیت به شهادت برسانند.

 

وی با تاکید بر شناساندن جلوه های زندگی امام جواد(ع) به نسل جوان و نوجوان جامعه افزود: یکی از وظایف روحانیت و طلاب شناساندن ابعاد شخصیتی امامان معصوم به ویژه امام جواد(ع) به عنوان الگوی برجسته به جوانان است تا خود را مزین به اخلاق اسلامی کنند.

 

حجت الاسلام روحانی به شبهه افکنی دشمنان و جنگ عقیدتی و فکری آنان در قالب تهاجم فرهنگی به نوجوانان و جوانان جامعه امروز پرداخت و تاکید کرد: بصیرت و روشنگری بر اساس الگوی رفتاری امام جواد(ع) برای جامعه امروز ما مورد نیاز است تا حقیقت از لابلای فضضای غبارآلود خود را نمایان سازد./1313/202/ب1

ارسال نظرات