۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۸۷۸۶۴
خبرگان بصیر(10)

دشمنان داخلی و خارجی همواره در صدد نفوذ به مجلس خبرگان بوده‌اند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: مجلس خبرگان رهبری به واسط وظیفه ذاتی خود یعنی انتخاب رهبر انقلاب، یکی از گلو‌گاه‌های حساس نظام است که دشمنان داخلی و خارجی همواره در صدد نفوذ به آن بوده‌اند.
محمد صادق يوسفعلي، عضو جامعه روحانيت شيراز

حجت الاسلام محمدصادق یوسفعلی، عضو جامعه روحانیت شیراز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس گفت: اسلام و حکومت اسلامی، حکومتی بر پایه آرا و افکار مردم است و اسلام برای مردم و رأی مردم اهمیت ویژ‌ه‌ای قائل شده است.

وی در ادامه افزود: مجلس خبرگان رهبری همانطور که در قانون اساسی پیش‌بینی شده بود در ابتدای انقلاب بر اساس رأی آحاد مردم شکل گرفت و مردم با رأی خود خبرگان و افراد شایسته، صالح و خبره را انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام یوسفعلی خاطر‌نشان کرد: انتخابات مجلس خبرگان نشانگر مردم‌سالاری دینی و نقش مردم در حکومت و مشروعیت حکومت است، هر چند فقیه مانند امام یک منصب الهی است.

وی با اشاره به شرایط نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در بخشنامه‌ای که از ناحیه امام حسن عسکری صادر شده است، شرایط فقیه این‌گونه بیان شده است« فأما من کان من الفقهاء صائنا لنفسه، حافظا لدینه، مخالفا على هواه، مطیعا لأمر مولاه، فللعوام أن یقلدوه، هر فقیهى که خویشتندار و نگاهبان دین خود باشد و با هواى نفسش بستیزد و مطیع فرمان مولایش باشد، بر عوام است که از او تقلید کنند».

حجت‌الاسلام یوسفعلی با اشاره به توطئه‌های همیشگی دشمنان داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: دشمن هیچ‌گاه آرام ننشسته است و همواره سعی کرده مانع پیشرفت نظام جمهوری اسلامی شود.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری به واسط وظیفه ذاتی خود یعنی انتخاب رهبر انقلاب، یکی از گلو‌گاه‌های حساس نظام است که دشمنان داخلی و خارجی همواره در صدد نفوذ به آن بوده‌اند، از این‌رو لازم است مردم در انتخاب نمایندگان مجلس دقت کافی و لازم داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه بیت‌المهدی شیراز بیان کرد: رسانه‌ها، صدا و سیما، خطبا، علما و اساتید دانشگاه و کسانی که صاحب تریبون هستند آن‌گونه که باید و شاید جایگاه مجلس خبرگان رهبری را تبیین نکرده‌ و در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت مجلس خبرگان رهبری به مراتب از مجلس شورای اسلامی و شورای شهر بالا‌تر است زیرا وظیفه مهم تعیین رهبر معظم انقلاب و نظارت بر عملکرد رهبری و دستگاه‌های مربوط به آن را بر‌عهده دارد، از این‌رو لازم است از سوی مراجع صاحب تریبون این جایگاه تبیین و نقش مهم آن ترسیم شود./919/ت302

ارسال نظرات