۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۸۸۱۲۹
آیت الله شبستری:

خواهران طلبه نقش مهمی در مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب نیاز به حوزه های علمیه خواهران را ضروری عنوان کرد و گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، تحکیم عقاید زنان، دفاع از انقلاب و ولایت فقیه از وظایف خواهران طلبه است.
تشرف يک بهائي به مذهب تشيع در دفتر آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه مدارس علمیه خواهران تبریز، با آرزوی توفیق سالی پر برکت از جهت علمی و اخلاقی برای طلاب، اظهار داشت: تحصیل علوم دینی در روایات اسلامی از فضیلت بالایی برخوردار است.

 

وی با تأکید بر طلب علم در هر سن و موقعیتی، تصریح کرد: طلب علم تنها مختص به زمان جوانی نیست، انسان باید در هر زمانی و در هر مقطع سنی به تحصیل علم مبادرت کند و تا مرگ از طلب علم باز نماند.

 

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: طالب علم نباید هیچگاه در طلب علوم ملول و خسته شود و از طلب علم خود را سیر پندارد، طالب علم باید با تحمل سختی ها تا می تواند در تعلیم و تعلم کوشا باشد تا بتواند قدری از اقیانوس علوم را درک کند.

 

وی علم را پایان ناپذیر و گسترده عنوان کرد و ادامه داد: تکامل عقل بشری در کسب معارف حقیقی و علوم است، بزرگان تا لحظات آخر عمر شریف خود از تحصیل علوم دینی و معارف حقه اسلامی غفلت نکرده و در هر شرایط سنی به تعلیم و تعلم مبادرت کردند.

 

امام جمعه تبریز خلوص نیت را در معلم و متعلم علوم دینی اساس دانست و تأکید کرد: در روایت وارد شده کسی که علم را برای فریب مردم و با اغراض دنیوی کسب می کند جایگاهش دوزخ است و بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.

 

وی با انتقاد از حضور برخی زنان غیر درس خوانده در جلسات زنانه، ادامه داد: شما خواهران طلبه باید سریع درس بخوانید تا خلأ موجود در جلسات زنانه و مسائل مربوط به زنان را پر کنید، برخی سخنرانان این جلسات دارای اشتباهات مسلّم هستند.

 

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به فوائد تحصیل علوم دینی، خوف و خشیت در برابر ذاتی ربوبی، تواضع و حقارت در برابر خداوند متعال را از از آثار و برکات تحصیل علوم دینی دانست.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی شدید غرب نیاز به حوزه های علمیه خواهران را ضروری عنوان و تصریح کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، تحکیم عقاید زنان، دفاع از انقلاب و ولایت فقیه از وظایف خواهران طلبه است.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر تحصیل علوم دینی در میان خوهران افزود: خواهران به این مهم اهتمام بیشتری داشته باشند و با تلاش و کوشش در کنار نظم، در یادگیری معارف دینی و مطالعات جنبی سعی خود را دو چندان کنند./854/202/ب1

ارسال نظرات