۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۸۸۱۶۶
استاد دانشگاه علامه طباطبایی:

رسانه‌ها نقش مهمی در تزلزل رانت خواری دارند/ ضرورت دفاع رسانه از حق مردم و تولیدکنندگان در برابر رانت خواری

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: رسانه ها نقش مهمی در تزلزل فعالیت های رانت خواری و ربا خوری دارند و باید از حق مردم و تولیدکنندگان در برابر فعالیت رانت خواران دفاع کرد.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرشاد مومنی استاد دانشگاه علامه طباطبایی در نشست «رسانه و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی» که پیش از ظهر امروز سه شنبه 24 شهریورماه در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار شد، در رابطه با مفهوم اقتصادی مقاومتی گفت: برخورد ناردست  از مفاهیم کلیدی از گرفتاری های مهمی است که با آن مواجه هستیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در رابطه با مفهوم توسعه، عدالت اجتماعی، آزادی و سایر مفاهیم با مشکلاتی مواجه هستیم و باید فهم خود را در رابطه با مفاهیم کلیدی افزایش دهیم.

 

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با انتقاد از اینکه در رابطه با مفهوم اقتصاد مقاومتی افرادی صحبت های می کند که صحبت های آنها مبنای علمی ندارد، بیان کرد: این صحبت های منجر به کاهش فهم عمومی نارسایی و ناهنجاریی می شود، اقتصاد ایران با تدابیری اداره شده است که معطوف به خود زنی است و ما با بینش های ضد توسعه و غلط وارداتی روبه رو بودیم.

 

مومنی افزود: بیشترین فسادها در شوک های بیرونی و درونی در ربع قرن اخیر به اقتصاد ایران تحمیل شده و آسیب های اجتماعی آن از دیگر آسیب های اقتصادی بیشتر است، در دوره دولت قبل انجمن جامعه شناسی قصد داشت تا به بررسی آسیب اجتماعی در همایشی بپردازد که از برگزاری این هماش ها جلوگیری شد.

 

وی با انتقاد از اینکه وقتی اسم اقتصاد مقاومتی را می آوریم نظام تصمیم گیری ایجاد حساسیت نمی کند، گفت: دولت قبل بیشترین رتبه فرار مغزها را داشت و کشوری در تنگنای نیروی آموزش دیده است به نوعی که وقتی نیروی انسانی تربیت می کند طوری رفتار می شود تا آنها کشور را ترک می کند.

 

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه اظهار داشت: دولت جدید نیز باز سهل انگارانه به این موضوع برخورد می کند، اگر سرمایه انسانی و مادی را حفظ کنیم بدیهی است که نمی توانیم از سرمایه خارجی استفاده کنیم.

 

مومنی با بیان اینکه شوک فرار مغزها آسیب پذیر تر از اقتصاد تک محوری نفت است، مطرح کرد: با وجود اینکه تعداد دانشجویان رشته اقتصاد چند برابر شده است اما در حوزه اقتصاد این نیروی انسانی به کار برده نشده اند.

 

وی در رابطه با انتظارات جامعه و نظام ملی از رسانه بیان کرد: رسانه می تواند عمق نگاه ما از افزایش دهد،رسانه ها باید آموزش ببیند  و کانون مقاومت علیه تزلزل و پس از افتادگی باشند و از حق ملت و تولید کنندگان در برابر رانت خوارها و ربا خوارها دفاع کنند./818/202/ب3

ارسال نظرات