۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۸۸۲۶۴
مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا:

بسترهای مناسبی برای تحصیل خواهران طلبه ایجاد شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا گفت: شرایط حساس فعلی جامعه و جهان اسلام ضرورت حضور خواهران در حوزه های علمیه را ایجاب می کند بنابراین لازم است تا خواهران مستعد و متدین با حضور در مدارس علمیه به رسالت خطیر خود عمل کنند.
آرم مرکز مديرت حوزه علميه خواهران

اکرم السادات قریشی مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی این مدرسه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اظهار کرد: خواهران طلبه نقش مؤثری در توسعه فعالیت های فرهنگی مذهبی در جامعه دارند و از همین جهت نیز بسترهای مناسبی برای تحصیل خواهران طلبه ایجاد شده است.

 

 

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت فعال جامعه را تشکیل می دهند لازم است تا خواهران طلبه نیز برای تغذیه این قشر از جامعه با تعالیم اهل بیت و قرآن وارد حوزه های علمیه شوند.

 

 

مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا عنوان کرد: این مدرسه را در سال 1360 حجت الاسلام نعمت الله جعفری و تحت عنوان اولیه مدرسه علمیه امام صادق(ع) تأسیس کرد.

 

قریشی تصریح کرد: از سال 1379 و به دنبال نظارت حوزه علمیه خواهران بر این مدرسه نا آن به «معصومیه» تغییر کرد و هم اکنون نیز تمامی معاونت های حوزه علمیه در آن فعال هستند.

 

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر 100 طلبه خواهر در مدرسه علمیه معصومیه شهرضا تحت تعلیم 15 استاد در حال تحصیل هستند و در آغاز سال جدید تحصیلی 25 طلبه جدید نیز به این تعداد افزوده شده اند.

 

 

مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا گفت: شرایط حساس فعلی جامعه و جهان اسلام ضرورت حضور خواهران در حوزه های علمیه را ایجاب می کند بنابراین لازم است تا خواهران مستعد و متدین با حضور در مدارس علمیه به رسالت خطیر خود عمل کنند./868/302/ب1

ارسال نظرات