۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۸۸۲۶۹
استاد حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان:

دوری از سبک زندگی اسلامی، مهم‌ترین عامل بالا رفتن سن ازدواج است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام بامری با بیان این‌که اگر ازدواج‌ها آسان برگزار شود، رغبت جوانان برای ازدواج بیشتر می‌شود، گفت: دوری از سبک زندگی اسلامی، مهم‌ترین عامل بالا رفتن سن ازدواج است، در حالی که اگر بجای تجمل‌گرایی، ساده زیستی را که سنت ائمه اطهار(ع) است سرلوحه قرار دهیم، آمار ازدواج بالا می‌رود.
ازدواج

حجت‌الاسلام عبدالله بامری، مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ازدواج در اسلام بیش از هر مکتب و مذهب دیگری مورد سفارش قرار گرفته است تا حدی که پیامبر اکرم(ص) آن را سنت خود می‌داند و می‌فرمایند « النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی »، ازدواج، سنّت من است پس هر کس از سنّت من رویگردان شود از من نیست.

 

مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان بیان کرد: ازدواج دارای خیرات و برکات زیادی در زندگی است بطوری که طبق روایات، نصف دین انسان را کامل می‌کند، چون موجب جلوگیری از آلودگی‌ها و گناهان زیادی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه جوانان نباید ترس از فقر را بهانه‌ای برای ازدواج نکردن بدانند، افزود: پیامبر (ص) می‌فرماید « هر کس از ترس فقر ازدواج نکند به خداوند بد گمان شده است زیرا خداوند مى‌فرماید: اگر تهیدست باشند، خداوند آنان را از فضل خود، بى نیاز مى کند.»

 

حجت‌الاسلام بامری اظهار کرد: بسیاری از موانعی که بر سر راه ازدواج قرار دارد، توسط خودمان ایجاد شده است، چون به دنبال چشم و هم‌چشمی، اسراف و تجمل‌گرایی هستیم و ساده زیستی را که سنت ائمه اطهار(س) است، ترک کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: دوری از سبک زندگی اسلامی، مهم‌ترین عامل بالا رفتن سن ازدواج است، در حالی که اگر هزینه‌های برگزاری مراسم، جهیزیه و مهریه را کم کنیم و ازدواج آسان برگزار شود، جوانان رغبت بیشتری به ازدواج پیدا خواهند کرد.

 

مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان در پایان عنوان کرد: یکی از فرهنگ‌های نادرستی که متأسفانه امروزه در جامعه شکل گرفته است، ازدواج نکردن به بهانه ادامه تحصیل است؛ در حالی که اگر سن ازدواج بالا برود و اختلاف سنی والدین با فرزندان زیاد باشد، تربیت کودکان با مشکل مواجه می‌شود و به دنبال آن، معضلات اجتماعی افزایش می‌یابد./831/302/ب3

ارسال نظرات