۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۸۹۰۹۱
آیت‌الله مروارید تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام و احساس مسؤولیت بیشتر حوزه‌های علمیه در تربیت طلاب

خبرگزای رسا ـ آیت الله مروارید گفت: تربیت طلاب متوقف است در این که حوزه های علمیه با انگیزه بیشتر و احساس مسؤولیت و برنامه بهتری فعالیت کنند تا افرادی همچون مرحوم آیت الله خزعلی تربیت شوند.
آيت الله مهدي مرواريد

آیت‌الله مهدی مروارید در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای رسا در مشهد، با تأکید بر نقش حوزه های علمیه در تربیت فرهیختگان و عالمان ارزشمند دینی، اظهار کرد: تربیت طلاب متوقف است در این که حوزه های علمیه با انگیزه بیشتر و احساس مسؤولیت و برنامه بهتری فعالیت کنند تا افرادی همچون مرحوم آیت الله خزعلی  تربیت شوند.

وی با اشاره به وجود طلاب توانمند جوان در مدارس علمیه، افزود: امروز در حوزه های علمیه طلاب جوانی وجود دارند که آثار رشد و ترقی در آن ها  به لحاظ اخلاقی و نیز از جهت تقوایی و اخلاصی مشهود است ولی شکوفایی و حصول نتیجه آن ها به تدبیر و برنامه ریزی بهتر در حوزه نیاز دارد و  این که جلسات بیشتری برای تربیت طلاب در امور اخلاقی و ایجاد انگیزه در راه تعلیم وتعلّم فراهم شود.

آیت الله مروارید به برخی از ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله خزعلی اشاره و بیان کرد: احساس مسؤولیت، تقوا، اخلاص، علم کامل و احاطه به قرآن و احادیث از جمله این خصلت ها بودند و همین تسلط کامل سبب تأثیر گذاری و تمایز منبرهای ایشان در زمان خود بوده است.

استاد سطح خارج حوزه علمیه مشهد با بیان این که مرحوم آیت الله خزعلی نسبت به امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) توجه و علاقه فراوانی داشتند، افزود: این عالم ربانی اوایل طلبگی خود را در مشهد گذراندند واز حضور بزرگانی مثل مرحوم حاج مجتبی قزوینی استفاده کردند و نیز با علمای بزرگ مشهد مثل مرحوم آیت الله مروارید، آیت الله مهدی اصفهانی مأنوس بودند  و تأثیرات اخلاقی ایشان حاصل اثرات این شخصیت های ارزشمند بود؛ امیدواریم که جانشین مناسب و  عالمان فرهیخته ای در حوزه های علمیه به جای این عالم فرزانه تربیت شوند هر چند که آثار فقدان ایشان تا همیشه در حوزه ها باقی می ماند./844/303/ب3

ارسال نظرات