۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۸۹۰۹۷
مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه:

دشمن شناسی از مؤلفه‌های طلاب موفق است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه با اشاره به نقش مهم طلاب در هدایت مردم گفت: دشمن شناسی و زمان شناسی از مشخصه‌های یک طلبه موفق است.
حجت الاسلام سيد حبيب الله موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه آیت الله بروجردی با اشاره به لزوم شناخت طلاب از جایگاه خود اظهار داشت: با توجه به روایات بسیار، طلاب از جایگاهی خاص و ویژه برخوردارند و باید قدردان این جایگاه و منزلت باشند.


وی خاطرنشان کرد: یکی از ضروریات برای طلاب، پیدا کردن شناخت دقیق از دشمنان است، زیرا دشمن شناسی و افزایش بصیرت در طلاب، مردم را هدایت کرده و نقش سازنده طلاب در جامعه را پررنگ تر می کند.


حجت الاسلام موسوی وظیفه طلاب و روحانیان را خطیر و مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مردم در جامعه انتظارات فراوانی از طلاب دارند و خواستار روشنگری و افزایش بصیرت و آگاه سازی جامعه به دست طلاب هستند، زمان شناسی در طلاب از اهمیت به سزایی برخوردار است.


مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه با تاکید بر اهمیت همدلی در زمان حاضر، افزود: طلاب باید در جهت تحکیم وحدت میان مسلمانان قدم برداشته و آموزه های ناب اسلامی را معرفی کرده و با تخریب چهره اسلام و خدشه وارد کردن بر آن مقابله کنند.


وی وجود روحیه بسیجی در میان طلاب را بسیار مطلوب دانست و تصریح کرد: طلاب باید در کسب علم و تبلیغ و نشر ارزش های اسلام حقیقی کوشا بوده و با نشاط و انگیزه در این راه قدم بردارند، با چنین روحیه ای می توان به پیشرفت و ارتقای سطح حوزه های علمیه و فعالیت های طلاب اطمینان داشت.


حجت الاسلام موسوی در پایان اظهار داشت: ولایت مداری از ویژگی های طلاب موفق است و روحانیان باید همواره در جهت آرمان های امام راحل و انقلاب قدم برداشته و رهبر معظم انقلاب را در جهت اجرای منویات یاری رسانند./857/202/ب3

ارسال نظرات