۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۸۹۵۰۷
رییس بازسازی عتبات عالیات:

بازسازی عتبات عالیات زمینه ساز امنیت ملی ایران و عراق است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به ضرورت بازسازی عتبارت عالیات گفت: بر اساس مصوبات شورای سیاستگذاری کلان بین دو کشور یکی از ضرورت‌های اصلی ورود ما به این عرصه امنیت ملی ایران و عراق بود که بارها مورد تهدید قرار گرفته که آخرین آن در دوران دفاع مقدس بود.
حسن پلارک ـ رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در سمینار استانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: این حرکت ملی و مردمی باید توسط مدیران ارشد استانی حمایت شود.

 

وی با اشاره به ضرورت بازسازی عتبارت عالیات افزود: بر اساس مصوبات شورای سیاستگذاری کلان بین دو کشور یکی از ضرورت‌های اصلی ورود ما به این عرصه امنیت ملی ایران و عراق بود که بارها مورد تهدید قرار گرفته که آخرین آن در دوران دفاع مقدس بود.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه اظهار داشت: دلیل دیگر نزدیک کردن قلوب دو کشور به هم بود تا مرزی بین دو کشور وجود نداشته باشد که در این عرصه جمهوری اسلامی موفق بوده است شاید اگر مقرارت بین دو کشور نبود مرز دو کشور حذف می‌شد.

 

پلارک عنوان کرد: دلیل دیگر تهدید آثار 700 یا 800 ساله تاریخی، ایرانی و اسلامی عتبات عالیات در دوران‌های مختلف بود که در سنوات گذشته اقدام به حذف آنها کرده بودند برخی هم در حال از بین رفتن بود که اقدام به برگرداندن آنها شد.

 

وی افزود: علت دیگر ساماندهی متولیان میلیاردی بود که به عتبات عالیات کمک می‌کنند بود تا بر اساس اولویت‌ها و بر اساس طرح جامع نذورات مردم جذب و هدایت شود.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بر اساس ساختار شورای سیاست‌گذاری ستاد متشکل از 5 نفر از دفتر رهبری و دو نفر از دست‌اندکاران صحنه عراق است، ما در سه مرحله کار را شروع کردیم اول بازسازی بود که سه سال وقت گرفت دیگری توسعه حرم‌‌ها و در بخش دیگر تامین‌ نیازمندی‌های رفاهی زائران است.

 

پلارک با اشاره به اقدامات بلندمدت در زمینه بحث‌های توسعه‌ای عتبات عالیات بیان داشت: ما در کل بیش از 170 پروژه کوچک را تمام کرده در اختیار عتبات قرار دادیم همچنین طرح صحن حضرت زهرا، حرم سید‌الشهدا، صحن عقیله بنی هاشم و پروژه کاظمین با دو صحن امام رضا(ع) و صاحب‌الزمان(عج) طراحی شده است.

 

وی افزود: در سامرا تغییرات اساسی داده شده و به شکل زیباتر از گذشته بازسازی شده است بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب قرار بر این است که تا 300 متر افزایش یابد و تلاش بر این است که تا 5 سال آینده این پروژه به اتمام برسد.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ابراز کرد: ما سعی  کردیم کمک‌ها و نذورات را در داخل کشور جهت‌دهی کرده و همچنین هنر صنایع دستی در این عرصه فعال شوند که در حال حاضر 1500 نفر هنرمند در عتبارت در حال فعالیت هستند و سعی کردیم مشارکت استانی را در جنبه معنوی و اقتصادی داشته باشیم.

 

پلارک با اشاره به بحث اربعین عنوان کرد: سال گذشته غافلگیری بزرگی درباره اربعین و حضور جمعیت پیش آمد که تلاش شده در سال جاری کمیته‌های ده‌گانه در زمینه‌های مختلف تشکیل شود آنچه مهم است بخش حمل و نقل، تغذیه، اسکان و بخش پشتیبانیی در این کمیته‌ها است همچنین کمیته جذب کمک‌های مردمی که قصد خدمت‌رسانی دارند تشکیل شده است.

 

وی گفت: هماهنگی‌های خوبی با وزارت کشور و گمرک در بحث روادید، کاهش قیمت ویزاها و انتقال مواد غذایی و سایر امکانات انجام شده است، در داخل کشور نیز امکانات در  اختیار سه استان مرزی خوزستان ایلام و کرمانشاه قرار گرفته است.

 

رییس ستاد عتبات عالیات در پایان خاطرنشان کرد: ما کمیته‌های مشارکت مردمی را سازماندهی کردیم ائمه جمعه و سپاه توجیه شدند همه پشتیبانی ما بر اساس کمک‌های مردمی است و ما سراغ دولت نرفتیم./807/202/ب3

ارسال نظرات