۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۸۹۵۶۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

پاسخگویی علمی و روشمند امام باقر مانع تحقق توطئه فرقه های انحرافی شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: امام محمد باقر (ع) به واسطه علم امامت خود ضمن پاسخگویی علمی و مستند به شبهات، سؤالات و ابهامات با روش های روشمند و علمی در راستای مقابله با این فرقه های انحرافی حرکت می کردند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: این امام همام با الگو از پدرشان ضمن تربیت شاگردان برجسته، تبیین علوم اسلامی و مکتب اهل ‌بیت(ع)، نهضت علمی و فرهنگی تشیع را به خوبی بنیانگذاری کردند.

 

وی با اشاره به این که امام محمد باقر(ع) در دوره‌ای زندگی می‌کردند که انسان‌ها نیازمند علوم مختلف بودند، ابراز کرد: ایشان اسرار و رموز زندگی، اصول اسلامی، توحید، صفات خداوند و رازهای علوم را به مقتضای امامت و ولایت برای آنان تبیین کردند.

 

این مسؤول با بیان این که مردم با شناخت معرفت دینی و اخلاقی امام محمد باقر(ع) می‌توانند سلامت اخلاق معنوی خودشان را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: تحقق این هدف موجب ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به ویژگی‌های اخلاقی امام پنجم شیعیان اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار از علم فراوانی برخوردار و به همین دلیل در بین مسلمانان به باقرالعلوم معروف بودند.

 

وی با اشاره به تلاش این امام همام در پایه گذاری نهضت علمی گفت: حضرت امام محمد باقر(ع) طی مدت امامت خود، در همان شرایط نامساعد، به نشر و گسترش حقایق و معارف الهی پرداخت و مشکلات علمی را تشریح و جنبش علمی دامنه داری به وجود آورد که مقدمات تأسیس یک دانشگاه بزرگ اسلامی را که در دوران امامت فرزند گرامی خود به اوج عظمت رسید پی ریزی کرد.

 

این مسؤول با اشاره به فضائل و مناقب امام محمد باقر(ع) گفت: امام محمد باقر(ع) شکافنده علم بودند و در دوران زندگی پر برکت آن حضرت علوم اسلامی و حتی غیر اسلامی به رشد و شکوفائی بسیار خوبی رسید.

 

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: امام محمدباقر(ع) صحنه واقعه عاشورا را با چشم خود دیدند به همین دلیل همانند پدر بزرگوارش حضرت امام سجاد(ع) ،غم و اندوه واقعه عاشورا آن امام را اندوهگین می‌کرد و در سوگ جد بزرگوارش حضرت امام حسین(ع) همواره گریان بودند.

 

وی امام محمدباقر(ع) به واسطه علم امامت خود با پاسخ‌گویی علمی و مستند به شبهات، سؤالات و ابهامات با روش های روشمند و علمی در راستای مقابله با این فرقه های انحرافی حرکت می کردند که همین اقدامات اساسی و بنیادی آنحضرت موجب حفظ اسلام ناب محمدی شد.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امام محمدباقر(ع) در دوران امامت خویش به نشر و پخش معارف دین به ویژه فقه و احکام اسلامى پرداخت و ضمن رفع مشکلات علمى به تعلیم و تربیت شاگردانى فاضل پرداختند، گفت: آن حضرت توانست علم را به واسطه معرفت وارد زندگی جامعه کند و این امر موجب ماندگاری علوم اسلامی شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود امام پنجم را پایه‌گذار نهضت بزرگ علمی در جهان دانست و گفت: نشر و پخش معارف دین بویژه فقه و احکام اسلامی از ویژگی‌های این امام بزرگوار است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: امام محمدباقر(ع) افکار عمومی را در جهت اصلاح عقیدتی و مذهبی و دینی به ویژه نسبت به امامت و رهبری آگاه و بینا و معارف حقه اسلامی را در جهات مختلف به مردم تعلیم داده است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امام محمدباقر(ع) در دوره‌ای زندگی می‌کردند که انسان‌ها نیازمند علوم مختلف بودند، ابراز کرد: ایشان اسرار و رموز زندگی، اصول اسلامی، توحید، صفات خداوند و رازهای علوم را به مقتضای امامت و ولایت برای آنان تبیین کردند.

 

این مسؤول اظهار داشت: فراوانی و گستردگی روایات امام در زمینه‌های اعتقادات و علوم دیگر اسلامی، سبب شد تا محدثان اهل سنت نیز از آن حضرت حدیث نقل کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات