۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۸۹۷۳۳
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

عمل صالح قرب الهی را به دنبال دارد/ خلوص نیت از ویژگی‌های بارز آیت‌الله بهجت بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خداوند در قرآن کریم راه وصول و معرفت خود را بیان کرده «و من کان یرجو لقاء ربک»، گفت: اگر شخصی قصد رسیدن و قرب پروردگار را داشته باشد باید عمل صالح انجام دهد، راه رسیدن به معرفت خداوند در عمل صالح خلاصه می شود.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت السلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نشست «عبد صالح» با موضوع بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی و عرفانی آیت‌الله بهجت که عصر امروز دوشنبه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی برگزار شد با اشاره به مصادیق روشن و ممتاز شخصیت آیت الله بهجت، گفت: خداوند در این قرآن کریم راه وصول و معرفت خود را بیان کرده،«و من کان یرجو لقاء ربک» اگر شخصی قصد رسیدن و قرب پروردگار را داشته باشد باید عمل صالح انجام دهد، راه رسیدن به معرفت خداوند در عمل صالح خلاصه می شود.

 

وی افزود: عمل صالح تأکیدی است که مرحوم آیت الله بهجت همیشه بیان می فرمودند، انسان هرچه در این عالم بدست می آورد بدون استثناء محصول عملش است، اینکه قرآن می فرماید« لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» انسان جز با سعی چیزی را بدست نمی آورد البته باید در نظر داشت تفکر نیز عمل محسوب می شود.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقاله منتشر شده در زمینه شخصیت آیت الله بهجت، ابراز داشت: در مقاله آقای طیبی آمده از نظر آیت الله بهجت اعتقاد غلط نیز ناصواب است، ایشان از دوران کودکی در نماز جماعتی که در حرم امام حسین(ع) برگزار شد شرکت کرده و مکاشفاتی داشتند، ایشان به دلیل کودکی تصور می کردند همه مردم اینچنین اند ولی این طور نبود، مراقبه از سوی ایشان قبل از بلوغ سبب تحقق این امر شده بود.

 

وی افزود: خداوند متعال وی را دوست داشته و برای معرفت خویش برگزیده بود، ایشان تا آخر عمرشان توجه داشتند با بهترین عمل صالح فاصله پیدا نکنند، تشخیص بهترین عمل توفیق هرفردی نشده و انجام آن نیز بسیار مشکل است، آیت الله بهجت قصد شناخت بهترین عمل و انجام آن را داشنتد.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: اگر انسان میان دو عمل صالح قرار گیرد و عمل پایین‌تر را انتخاب کند، آن اقدام دیگر عمل صالح نخواهد بود، گاهی عملی که برای فردی حسنه بوده برای شخص دیگر معصیت محسوب می شود.

 

وی با اشاره به خاطره ای از فرزند آیت الله بهجت، اظهار داشت: حالت و احوال آن عالم جلیل پس از زیارت حضرت معصومه به نحو دیگری بود.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: خداوند وعده قطعی هدایت داده به افرادی که عمل صالح انجام می دهند، آیت الله بهجت در این راه قدم برداشته و از راهی که احتمال خطا در آن وجود داشت فاصله می گرفتند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه سفر مشهد مقدس برای ایشان یک انقلاب روحی و جسمی به دنبال داشت، تأکید کرد: ایشان با مراقبه کامل به دنبال عمل صالح بودند، در جلسه ای فرمودند؛ انسان حاضر است هرچه دارد بدهد تا هنگام مرگ بی ایمان از دنیا نرود، ایشان این نگرانی را داشتند.

 

وی افزود: آیت الله بهاء الدینی فرمودند؛ پس از امام عصر(عج) آیت الله بهجت سرمایه دارترین فرد در زمین هستند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت عمل صالح، ابراز داشت: عمل صالح در اوج توحید بسیار حائز اهمیت است، یکی از ارکان عمل صالح انگیزه است و قرآن می فرماید؛ عمل باید برای خداوند خالص باشد، این ویژگی در مرحوم آیت الله بهجت و امام خمینی(ره) مشاهده می شد، روایت شده هر فرد اگر چهل روز عملش خالص باشد معرفت و حکمت از قلبش به زبانش منتقل می شود، چه می شود اگر این عمل چهل سال و هشتاد سال خالص باشد.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به توصیه‌ای از مرجوم آیت الله بهجت، تصریح کرد: ایشان می فرمودند؛ چرا زمانی که شاهد افزایش بلا میان مسلمانان هستیم دعاهایمان تغییر نمی کند، انسان با مشاهده مصیبت مردمان عراق و منطقه باید برای آنان دعا کند.

 

وی تصریح کرد: امروز روستاهای موجود در سوریه به تازگی آزاد شده اند و همه باید برای آن مردمان مطلوم دعا کنند تا خداوند بلا را از آنان دور بدارد./811/202/ب2

ارسال نظرات