۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۲۸۹۷۸۲
کارشناس مسائل مذهبی:

قبول کردن ولایت اهل بیت به تنهایی، راه نجات نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شمس با بیان این که زندگی برخی از افراد جامعه، با این که ولایت اهل بیت راهم قبول کرده اند شباهت بسیار زیادی به زندگی اعراب زمان جاهلیت پیدا کرده است، گفت: قبول کردن ولایت اهل بیت به تنهایی، راه نجات نیست.
جاهليت مدرن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین شمس، کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته و به مناسبت دهه اول ذی الحجه در خیابان آل خجند، با توجه به زندگی برخی افراد در جامعه فعلی، گفت: برخی افراد در جامعه فعلی به شیوه ای زندگی می کنند که گویی بویی از اسلام نبرده اند.

 

وی با بیان این که زندگی برخی از افراد جامعه شباهت بسیار زیادی به زندگی اعراب زمان جاهلیت پیدا کرده است، ابراز داشت: در زندگی این افراد هیچ کدام از دستورات الهی اجرا نمی شود.

 

حجت الاسلام شمس با اشاره به آیه هفتاد و یکم سوره توبه، بیان داشت: ویژگی های مردان مؤمن و زنان مؤمن در این آیه بیان شده است و خداوند به کسانی که دارای این ویژگی ها باشند، طبق نص صریح آیه، وعده بهشت می دهد.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: نخستین ویژگی مؤمنان این است که زیر پرچم ولایت اهل بیت(ع) قرار دارند و به دستورات آن ها عمل می کنند، چرا که داشتن ولایت اهل بیت(ع) بدون عمل به دستورات ایشان هیچ سودی برای انسان نخواهد داشت.

 

وی عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دومین ویژگی بیان شده برای مؤمنان دانست و افزود: به واسطه عمل به این فریضه، بقیه احکام الهی به طور فراگیرتری در جامعه اجرا می شود.

 

حجت الاسلام شمس گفت: پرداخت زکات و ادای نماز از دیگر ویژگی های مؤمنان است که در آیه هفتاد و یکم سوره توبه به آن اشاره شده است البته زکاتی که از روی اخلاص پرداخت شود و نمازی که  بتواند انسان را از بدی ها دور و به خوبی ها نزدیک کند.

 

کارشناس مسائل دینی در ادامه با توجه به قسمت پایانی آیه هفتاد و یکم سوره توبه که می فرماید«یُطیعُونَ اللهَ وَ رَسُولَه» بیان داشت: خلفا و برخی از افراد عادی جامعه در زمان حضور ائمه، برای حفظ منافع شخصی خود، دائماً با ائمه مبارزه می کردند و هیچ گاه به سفارشات پیامبر راجع به مودت با اهل بیت(ع) عمل نکردند.

 

وی ابراز داشت: در زمان فعلی نیز استکبار جهانی همه تلاش خود را برای فاصله انداختن بین مردم و اهل بیت، به کار گرفته و متأسفانه تا حدود زیادی هم موفق بوده است./867/202/ب1

ارسال نظرات