۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۹۰۵۸۲
در بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان مطرح شد؛

زمان فعلی، بهترین موقعیت برای اثبات بی کفایتی حکومت آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در بیانیه ای با اظهار تأسف و تأثر از حادثه مصیبت بار سرزمین مقدس منا، زمان فعلی را بهترین موقعیت برای احقاق حقوق مسلمانان از دولت بی کفایت آل سعود دانست.
مرگ بر آل سعود

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در بیانیه ای با اظهار تأسف و تأثر از حادثه مصیبت بار سرزمین مقدس منا، زمان فعلی را بهترین موقعیت برای احقاق حقوق مسلمانان از دولت بی کفایت آل سعود دانست.  

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَن یُهَاجِرْ فِى سَبِیلِ اللَّهِ یَجِدْ فِى الأَرْضِ مُرغَماً کَثِیراً وَسَعَةً وَمَن یخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِراً إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیماً «سوره نساء آیه 100»

و هر کس که در راه خدا هجرت کند، در زمین مکان‏هاى [امنِ‏] فراوان و گشایشى خواهد یافت؛ و هر کس [بعنوان‏] مهاجرت به سوى خدا و فرستاده او، از خانه‏اش بدر آید، سپس مرگ او را فرا گیرد، پس بیقین پاداشش بر خداست؛ و خدا، بسیار آمرزنده‏ى مهرورز است.

 

حادثه تأسف بار و غمناک حجاج بیت الله الحرام وضیوف الرحمن درمنی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج )، و مقام معظم رهبری و مسلمین وشیعیان وهموطنان خود، به خصوص خانواده های داغدیده تسلیت می گوییم.

 

بی شک حوادثی که امسال وسالهای گذشته درمراسم حج، گنگره و اجتماع بزرگ مسلمین اتفاق افتاده، بی کفایتی مسؤولان سعودی و دولت پادشاهی آل سعود را بیش از پیش نشان می دهد، حکومتی که درقبال تصمیم ها وعملکردش پاسخگو نیست ودود اختلافات درونی حکومت آل سعود امروز در چشمان مسلمین وحجاج می رود وهمچنین باتصمیمات غلطش فاجعه انسانی بزرگی را در منا رقم زد.

 

تا کی مسلمین باید شاهد ضعف و ناتوانی سعودی ها در مدیریت حج باشند، مگر مکه معظمه و مدینه منوره محل امن و مکان زیارتی همه مسلمین جهان نمی باشد! پس چرا مجامع و کشورهای اسلامی هیچگونه دخالتی در برپایی این اجتماع عظیم مسلمین ندارند ودولت منحوس سعودی هیچ مشارکتی را نمی پذیرد.

 

الان فرصت مناسبی است که مسلمین بپا خیزند وحق الهی خود را مطالبه کنند، به ویژه که چند سالی است که وهابیت آل سعود، با پرورش تروریست آتش نفاق و کشت و کشتار بی پایانی را در میان مسلمین به راه انداخته و سبب ایجاد امنیت و دلخوشی صهیونیست و استکبار و اسرائیل را فراهم آورده است.

 

متأسفانه بعضی خبرها حاکی از تقسیم بندی های قومی در عبور از سرزمین منا می باشد و تردد متکبرانه بعضی از حکام سعودی در منا و همچنین بعد از این حادثه بزرگ عدم همکاری جدی با مسؤولین سازمان حج و زیارت ایران و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کمک به حادثه دیده گان شنیده می شود که همه اینها دلیلی برخباثت و بی کفایتی حاکمان آل سعود  و وهابیون می باشد.

 

طلاب و روحانیون و اساتید و مدیران و مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان به ملت ایران و همه مسلمین ارتحال ملکوتی جمعی ازحجاج به خصوص هموطنان خود را تسلیت می گوید و به خاطر آن به سوگ می نشیند.

 

امید است با پیروی از دستورات مقام عظمای ولایت، مسؤولان امر، پی گیرحقوق اسلامی و قانونی حجّاجمان باشد و تدابیر لازم را برای آینده بیندیشند.

 

بر همین اساس در اعتراض به بی کفایتی حکومت آل سعود و بزرگداشت ارتحال ملکوتی جمعی ازحجاج در منا، تمامی دروس حوزه علمیه اصفهان تعطیل و مراسمی در حوزه علمیه صدر بازار اصفهان روز شنبه 4مهرماه ساعت 9 صبح  و در شهرستانهای استان در مدارس علمیه برگزار می شود./939/102/ب3

ارسال نظرات