۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۲۹۱۴۳۱
امام جمعه قم:

مذاکره، ابزار همیشگی نفوذ شیطان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: درتاریخ انبیای الهی می خوانیم که ابلیس گاهی با اولیا و بندگان صالح خدا از راه مذاکره وارد شده است و سعی در گمراه کردن آنها با استفاده از قول نرم و زبان فریبنده داشته است اما انبیای الهی راه را بر نفوذ شیطان بسته اند و چشم او را کور کرده اند.
آيت الله سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، شب گذشته مراسم یادبود جان باختگان حادثه منا در محل معراج الشّهدای مشهد برگزار شد.

 

دراین مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه موقّت قم و تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) نیز حضور داشتند، ابتدا جمعی از ذاکرین اهل بیت به مدیحه سرایی و اجرای زنده تواشیح پرداختند وسپس آیت الله سعیدی برای خیل عظیمی از مردم مشهد به سخنرانی پرداخت.

 

وی با عرض تسلیت به پیشگاه امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب سخنان خود را آغاز کرد و گفت: در ایام جشن و اعیاد خجسته ای قرار داریم که امشب متعلق به امام هادی (ع) است و درآستانه حلول عیدسعید غدیر هم هستیم، اما این شادی ها را دولت آل سعود با بی لیاقتی و بی کفایتی محض خود در مدیریت مراسم حج، به کام تمام ملتهای مسلمان منطقه و جهان زهر نمود. به خاطر وقوع این فاجعه تأسف آور به محضر بقیه الله الاعظم و نایب برحقش یعنی امام خامنه ای تسلیت می گوییم.

 

مردم از اطاعت امیرالمومنین سرباز زدند

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به وقایع غدیرخم و انتصاب حضرت علی (ع) به امامت مسلمانان، اظهارداشت: در این روز که رسول گرامی اسلام(ص) دست پسرعم خود علی بن ابی طالب را بالا برد و او را امام مسلمین نامید، عده ای هم بودند که از روی اجبار و به خاطر حفظ احترام پیامبر مخالفت خود را علنی نکردند. اینکه اراذل و اوباش آن جامعه به وسیله ارعاب و تهدید مردم را از گردامیرالمومنین پراکنده کردند، حرف درستی است اما همه واقعیت این نیست.

 

امام جمعه شهر قم افزود: حقیقت اصلی آن است که مردم آن زمان به سطح درک لازم برای قبول ولایت امیرالمومنین نرسیده بودند بنابراین امامت آن بزرگوار را برنمی تافتند. به همین خاطر هم با وجود فرمان مستقیم و واضح رسول اکرم(ص)، روبه سقیفه و اجماع و مشورت گذاردند و به دستورالهی پشت کرده و 25 سال حضرت علی(ع) را خانه نشین کردند.

 

چرا اولیای الهی با استفاده ازعلم غیب خود، ازوقایع ناگوار جلوگیری نمی کردند؟

وی با ذکر سوالی ادامه داد: اما آنچه که مورد سؤال است اینجاست که چرا باز هم حضرت برای قانع کردن بزرگان و مردم تلاش می کرد؟ آیا علی بن ابی طالب(ع) نمی دانست که مردم ولایت اورا قبول ندارند؟ سؤال اساسی تر اینکه چرا پیامبراکرم(ص) در روز غدیر، علی(ع) را وصی خود معرفی نمود؟ آیا پیامبر از اجماعات پنهانی و توافقات مسموم برخی خواص اطلاع نداشت؟

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه که حاوی نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر، سوالات مطرح شده را این طور پاسخ داد: درزمان خلافت امیرالمومنین نامه ای به مالک اشتر نوشته شد که بعدها بنام عهدنامه مالک شهرت یافت. دراین نامه حضرت علی(ع) جزییات کاملی از هرآنچه را که حاکم اسلامی برای اداره جامعه به آن نیازدارد، با دقتی فراوان مطرح کرده اند تا توسط مالک در مصر پیاده شود. اما این نامه نه تنها عملیاتی نشد، بلکه باشهادت جناب مالک اشتر حتی به مصر هم نرسید.

 

وی ادامه داد: چه طورست که امیرالمومنین(ع) با وجود آن که از خزائن علوم الهی بهره مند است و به علوم غیبی هم احاطه دارد، به شهادت مالک علم نداشت؟ اگر به آینده علم داشت، پس چرا بازهم این نامه را با این دقت فوق العاده تنظیم نمود؟

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی سپس اشاره ای به وقایع کربلا داشت و گفت: شما این ابهام را درجریانات مربوز به واقعه عاشورا هم می توانید ببینید. مثلا اگر امام حسین می دانست که درکربلا شهید می شود، چرا بازهم به این سفر رفت و خانواده خودرا هم به کام اسارت برد؟ یا اینکه اگر می دانست درصورت شکست خوردن از سپاه ابن زیاد، خانواده و اهل حرم اسیر می شوند وجفاها می بینند، چرا از قدرتهای ماورائی خود برای شکست یزید استفاده نکرد؟

 

ما مأمور انجام وظیفه هستیم نه رسیدن به موفقیت به هرطریق ممکن

نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: عزیزان من، درحدیثی از امام مجتبی(ع) به نقل از این امام بزرگوار آمده است که ما مأمور به انجام وظیفه هستیم نه رسیدن به موفقیت به هرطریق ممکن. امام حسین(ع) می دانست که درکربلا شهید می شوند و خانواده اش هم به اسارت می روند اما به خاطر هدایت مردم جامعه و نجات اسلام وظیفه امامت خود را انجام داد.

 

وی افزود: حضرت علی(ع) هم می دانست دلهای مردم با او همراه نیست اما بازهم برای بیداری امت تلاش کرد و به نحو احسن به وظیفه امامت خود عمل نمود. مطابق همین الگو هم، پیامبر با اطلاع از بدعهدی مردم و خواص، به فرمان الهی عمل کرد و دین را بر مسلمین کامل و نعمت را بر آنها تمام کرد.

 

سیره امامان معصوم (ع) همان منطق مدیریتی نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی این روش اولیای خدا در تاریخ صدر اسلام و دوران امامت را الگوی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: سیره عمل به وظیفه و رفع دین به مکتب اسلام، کاملا در تاریخ انقلاب اسلامی پیاده سازی شده است. درتاریخ می بینیم که حضرت امام (ره) درمقاطع گوناگون از انقلاب اسلامی ـ چه قبل، چه حین و چه بعد از پیروزی انقلاب ـ بارها بدون درنظر گرفتن منافع شخصی خود یا دیگران، فرمان خدارا قاطعانه عملیاتی می نمودند و حدود الهی را جاری می کردند. این همان عمل به وظیفه است.

 

وی نظام اسلامی را یکی از ثمرات همان مجاهدت ها و انجام وظیفه کردن ها معرفی کرد و اظهارداشت: هرچند مردم فرمان الهی را نادیده گرفتند، هرچند دستور پیامبر را رها کردند، هرچندعلی بن ابی طالب(ع) را خانه نشین کردند و هرچند حسین بن علی (ع) را درکربلا تنها گذاشتند، اما به برکت همین مجاهدت ها و انجام وظیفه کردن ها خط اصلی و صراط مستقیم گم نشد و دین اسلام همچون امانتی گرانبها به دست آیندگان رسید؛ طوری که پیروزی انقلاب و این نظام اسلامی را میتوان ثمره گوشه ای از آن تلاشها دانست.

 

مذاکره، ابزار همیشگی نفوذ شیطان است

امام جمعه شهرقم، خاطرنشان کرد: البته در مقابل این تفکر متعالیه اسلام، دشمنان ماهم برای بلند مدت برنامه ریزی می کنند، برای مثال پس از وقایع اخیر مربوط به برجام و توافق هسته ای با غرب، آمریکایی ها ابراز امیدواری کردند که در ده سال آینده نسلی در ایران اسلامی روی کار بیاید که دست از جمهوری اسلامی خود بردارد؛ هرچند این فقط یک ابراز امیدواری و یک اظهارنظر است اما باید مراقب نقشه های دشمن باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، مذاکره را توطئه همیشگی شیطان خواند و گفت: درتاریخ انبیای الهی میخوانیم که ابلیس گاهی با اولیا و بندگان صالح خدا از راه مذاکره وارد شده است و سعی در گمراه کردن آنها با استفاده از قول نرم و زبان فریبنده داشته است اما انبیای الهی راه را بر نفوذ شیطان بسته اند و چشم اورا کور کرده اند.

 

وی ادامه داد: اگر با دشمن مذاکره ای صورت گرفته است، به معنای این نیست که کشور را فروخته اند و دیگر انقلاب ما از بین رفت. اما به این معنا هم نیست که خیالمان راحت باشد. بنابه فرموده رهبرمعظم انقلاب باید کاررا به کارشناسان و به مجاری قانونی آن بسپاریم و با گوش‌های شنوا و چشمان بینا نقاط نفوذ دشمن را پیدا کنیم و آنها را کور کنیم.

 

دشمنی دشمنان، نشانه موفقیت و سلامت عمل ما است

این عضو مجلس خبرگان رهبری در انتها وجود داعش و سایر دشمنان تشیع را نشانه راه درست و عقیده سالم این مکتب دانست و گفت: اگر در منطقه کسانی هستند که به دنبال قتل شیعیان هستند و نفع خود را در نابودی ما می بینند، یعنی که ما در راه درست حرکت کرده ایم، به خوبی آرامش را ازچشم دشمن گرفته و راه اهل بیت(ع) و سنت ظلم ستیزی آن ها را به درستی ادامه می دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنی دشمنان معیارخوبی برای ماست. اگر این دشمنی به دست دوستی و تایید تبدیل شد، یعنی جایی اشتباه کرده ایم و اگر دشمنی آنها غلیظ تر و غیض آنها شدیدتر شد، یعنی راه را درست می پیماییم. ان شاء الله پروردگارمتعال ولایت امیرالمومنین در قلبهای ما را عمیق تر از شیرمادر و لقمه پدر قرار بدهد./863/201/ب3

 

ارسال نظرات