۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۹۲۰۰۶
با حضور آیت‌الله مصباح یزدی؛

جوایز نخستین جشنواره علمی پژوهشی علامه طباطبایی اهدا شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اعطای جوایز نخستین جشنواره علمی پژوهشی علامه طباطبایی(ره) با حضور آیت‌الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.
علامه طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود حکمت‌نیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مراسم اعطای جوایز نخستین جشنواره علامه طباطبایی(ره) که امروز در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد به ارائه گزارشی از این جشنواره علمی پژوهشی پرداخت.

 

وی با بیان این‌که جشنواره علامه طباطبایی(ره) ویژه علوم انسانی اسلامی برای نخستین بار با شیوه ابداعی و همکاری 26 نهاد و مرکز علمی به صورت مشترک برگزار شد، گفت: این مراکز شورایی را تشکیل داده است که به سبب آن این اتفاق علمی را رقم بزنند.

 

دبیر علمی جشنواره علامه طباطبایی(ره) در ادامه بررسی عملکرد و توانایی‏های مراکز، استعداد یابی، نقد، نظریه پردازی و نوآموزی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و ابراز کرد: ارزیابی آثار به صورتی بود که در مرحله ابتدایی 389 اثر از سوی خود مراکز مورد بررسی قرار گرفت که شامل سه درصد همه آثار می‌شد.

 

وی ادامه داد: پس از دریافت این آثار در مرحله بعدی در 12 گروه علمی و حدود بیست رشته علمی با حضور پنج داور و ارزیاب داخلی بررسی شد.

 

حکمت نیا ابراز داشت: در مرحله پایانی نیز 49 اثر باقیمانده از سوی هشتاد ارزیاب و داور علمی در 103 مرحله ارزیابی شد که نتیجه آن 27 اثر بود که در سه رده اول، دوم و سوم دسته بندی شدند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ویژ‏گی‏های این جشنواره اشتراک اکثر مراکز پژوهشی کشور، تقویت علوم انسانی اسلامی، کم‏هزینه بودن و عدم تحمیل فشار مالی بر مراکز و پژوهش‏های هدفمند را می‏توان نام برد.

 

گفتنی است در پایان این جلسه از آثار برگزیده این جشنواره از سوی آیت‏الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره) تقدیر شد./1329/پ202/ی

ارسال نظرات