۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۹۲۳۶۷
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از فرهنگ تشیع بهترین مکتب تربیتی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از فرهنگ تشیع بهترین مکتب تربیتی است، گفت: در بخش تربیت مشکل داریم که ضرورت دارد معارف دینی به بهترین ممکن مورد استفاده قرار گیرد تا اهل محبت و مهربانی شده و اعمال نیکو و صالح انجام دهیم.
حجت الاسلام نقويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ناصر نقویان، استاد حوزه و دانشگاه امشب در محفل قرآنی غدیرخم که در مسجد هدایت آمل برگزار شد با بیان این که معرفت ها برای رسیدن به تربیت ها آمده است، گفت: اگر معرفتی به تربیت منتهی نشود مانند غذایی است که مایه رشد و انرژی نمی شود.


وی تصریح کرد: ضرورت دارد بهره گیری از معارف اهل بیت معصومین(ع) همراه با اثرگذاری و عمل گرایی در انسان باشد که امری ارزشمند و والا است.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهترین معارف و شخصیت های هستی برای ما است که باید در عمل از آن استفاده کنیم و رفتارها را با آن منطبق دهیم، بیان داشت: اگر همه دستگاههای تولید معرفت کشور توانستند فرایند معرفت را تبدیل به تربیت کنند موفقیت آفرین است.


حجت الاسلام نقویان با اشاره به این که انسان باید دنیاگرایی را از وجود خود دور کند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال امتحان هایی برای ما پیش می آورد که می توانیم معرفت و تربیت خود را نشان دهیم.


وی تصریح کرد: علمای بزرگوار و گرانقدری مانند حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی داریم که باید نسل جوان جامعه با ابعاد زندگی و آثار این بزرگواران آشنایی لازم را پیدا کنند.


استاد حوزه و دانشگاه افزود: دنیا مزرعه ای برای آخرت است که ضرورت دارد مراقب اعمال خود باشیم و انسان باید در فصل مناسب از انجام گناهان دوری کرده و بداند با چه ره توشه ای به سرای آخرت می رود.


حجت الاسلام نقویان ادامه داد: انسانی که دروغ کاشته است نمی تواند شادی درو کند و خداوند متعال عالم هستی را با صداقت متناسب کرده که اگر به دنبال دروغ برویم به طور یقین روزی مشخص می شود.


وی با بیان این که بهره گیری از فرهنگ تشیع بهترین مکتب تربیتی است، گفت: تنها با قرآن خواندن انسانی تربیت نمی شود که اگر این گونه بود عرب ها جزو بهترین انسان ها در روی زمین بودند.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در بخش تربیت مشکل داریم که ضرورت دارد معارف دینی به بهترین ممکن مورد استفاده قرار گیرد تا اهل محبت و مهربانی شده و اعمال نیکو و صالح انجام دهیم.


حجت الاسلام نقویان با اشاره به این که نیاز است انسان مراقب اعمال و رفتار خود باشد، گفت: روزی باید از این دنیا برویم که ضرورت دارد اعمال نیکو و شایسته را برای خود فراهم کرده تا در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیریم./1314/202/ب2

ارسال نظرات