۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۹۲۵۶۱
همزمان با عید غدیر؛

آیین شکرانه جشن های دهه کرامت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شب عید غدیر، همایش «شکرانه» به منظور پاسداشت از خدمتگزاران جشن های دهه کرامت با حضور مدیران و مسؤولان عالی استانی و آستان قدس رضوی برگزار شد.
شکرانه جشن هاي دهه کرامت94

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شب عید غدیر، همایش «شکرانه» به منظور پاسداشت از خدمتگزاران جشن های دهه کرامت با حضور مدیران و مسؤولان عالی استانی و آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور مهدی عزیزیان؛ قائم مقام تولیت  آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران استانی و آستان قدس رضوی در سالن همایش‌های اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی برگزار شد، از تلاش های خدمتگزاران جشن های دهه کرامت 94 تقدیر شد.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم؛ فرخنده روز اثبات امامت و ادامه رسالت نبوت، اظهار کرد: بایستی بکوشیم تا وظیفه ای که نسبت به غدیر داریم به درستی انجام دهیم و مهم ترین وظیفه ما شناخت و درک صحیح و جامع از واقعه غدیر، تبعیت از نظام ولایت و امامت و ابلاغ و رساندن پیام این رویداد عظیم است.

 

حجت الاسلام سید جلال حسینی غدیر را عصاره هدایت همه انبیای الهی ذکر کرد و تاکید کرد: آیات شریف قرآن کریم نشان از آن دارد که اگر کسی غدیر را به درستی نشناسد مایه تباهی خود و جامعه را فراهم کرده است.

 

وی افزود: امروز اگر کسی زیر هر پرچمی و لوایی قرار دارد به دلیل آن است که نتوانسته است واقعه غدیر را به عنوان فرهنگ و جامعه انسان ساز بشناسد.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: آموزه اصلی غدیر این است که انسان در هر عصر و زمانی نیازمند امام عادل و خداشناس است و آنچه بشر را می تواند سعادتمند کند پیروی از امامی است که دارای شاخص های موحدانه باشد.


معاون تبلیغات و ارتباطات اسلانی آستان قدس رضوی تصریح کرد: نیاز بشر امروزی این است که رهبری فکری، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی خود را بر عهده افرادی بگذارد که معیارهای امام علی(ع) را ملاک و معیار خود قرار دهد.

 

وی با اشاره به اینکه گرفتاری بشر امروز این است که نتوانسته به این درک و تبعیت برسد، افزود: اگر ما بدنبال آن هستیم که این تبعیت را در جامعه ترویج دهیم باید فرهنگ تبعیت از امام معصوم را ترویج و گسترش دهیم.

 

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: اگر قرار است به دنیا یک الگوی عینی از حکومت اسلامی را معرفی کنیم، هندسه و مهندسی این حکومت اسلامی در غدیر اتفاق افتاده است.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی شایسته است که از همه ظرفیت ها استفاده شود تا الگوی عملی مبتنی بر مدیریت درست اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد: امروز آستان مقدس حضرت رضا(ع) توانسته به نحو شایسته از ظرفیت ها و امکانات خود استفاده کند و ماموریت خود را تبیین جایگاه امامت و ولایت قرار دهد. ایجاد و تاسیس 14 موسسه و مجموعه فرهنگی و اجتماعی در این آستان مقدس در حوزه های مختلف با استعانت از رهنمودهای دوراندیشانه و عالمانه تولیت عظمای آستان قدس رضوی؛ حضرت آیت الله واعظ طبسی گویای این حقیقت است.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های برتر برگزاری این دوره از برنامه های دهه کرامت اظهار کرد: ویژگی و مختصات ممیزه برنامه های دهه کرامت امسال نسبت به سال های گذشته را می توان همگرایی و هم سویی مناسب بین نهادهای آستان قدس رضوی با سایر نهادهای خارج مجموعه دانست.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: رصد محتوا و عمق بخشی به برنامه ها، ارزیابی عملکرد برنامه های محتوایی، طراحی برنامه های جدید و بهره گیری از حضور جوانان برای مشارکت بیشتر در برنامه های دهه کرامت سال جاری از دیگر ویژگی های برنامه های دهه کرامت سال جاری بود.


شایان ذکر است در این همایش از «علی جنتی»؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علیرضا رشیدیان»؛ استاندار خراسان رضوی و معاونان و مدیران عالی آستان قدس رضوی با اهدای تندیس یادبود و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد./1308/102/ب2

ارسال نظرات