۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۹۲۸۷۷
مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل:

موضع قاطع رهبر انقلاب موجب عقب نشینی آل سعود شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل گفت: آنچه آل سعود را به عقب نشینی از مواضع خود در قبال عدم همکاری با سازمان حج و زیارت کشور واداشت، موضع قاطع و کوبنده رهبر معظم انقلاب در این باره بود.
مراسم حجاج منا در بابل مراسم حجاج منا در بابل مراسم حجاج منا در بابل مراسم حجاج منا در بابل مراسم حجاج منا در بابل مراسم حجاج منا در بابل مراسم حجاج منا در بابل مراسم حجاج منا در بابل مراسم حجاج منا در بابل آيت الله مهمان نواز - ديدار فرمانده نيروي انتظامي حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با فرمانده و کارکنان نيروي انتظامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل در مراسم یادبود جانباختگان منا در مسجد خاتم الاوصیا(ع) این شهرستان با بیان این مطلب که آل سعود در حج امسال چهره خبیث خود را آشکار کرد، گفت: آل سعود با بی تدبیری در حج امسال در دو واقعه مسجد الحرام و منا داغی بزرگ بر امت اسلامی نشاند و چهره خبیث خود را نمایان کرد.

 

وی افزود: در مراسم حج هر سال شاهد برخورد زشت و دور از اخلاق اسلامی با حجاج از سوی ماموران آل سعود بودیم ولی امسال پرونده ای دیگر بر جنایات آل سعود در موسم حج افزوده شد.

 

امام جمعه سابق فارسان ضمن اشاره به سابقه کشته شدن حجاج در حج از سال 50 تاکنون، اذعان کرد: آل سعود اثبات کرده است که حرمت اماکن مقدسه حرمین شریفین را نگه نمی دارد و در کنار بی تدبیری ها شاهد رفتار خصمانه آنان نیز هستیم.

 

وی ادامه داد: غم کشته شدن حجاج در سرزمین مقدس منا، یادآور جنایت آل سعود در کشتار حاجیان در حج سال 66 بود و آنچه این غم را افزود، رفتار زشت آل سعود بعد از دو حادثه مسجدالحرام و منا است.

 

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این مطلب که آل سعود به جای توجه به برپایی حج به کشتار مسلمانان بیگناه و مظلوم یمن می پردازد، خاطرنشان کرد: آل سعود لیاقت اداره اماکن مقدسه سرزمین حجاز را ندارد و این اماکن مقدس و موسم حج باید توسط شورایی از جوامع اسلامی اداره شود.

 

وی افزود: تقاضای ملت ما از دولت این است که با جدیت کامل پیگیری های لازم را در خصوص فاجعه منا و سقوط جرتقیل در مسجدالحرام انجام دهد.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل به فرافکنی آل سعود در خصوص فاجعه منا پرداخت و خاطرنشان کرد: آنچه برای ما غم فاجعه مناو کشته شدن زائران حج ابراهیمی را افزون کرد، اقدامات نابخردانه و دور از اخلاق آنان در عدم همکاری با سازمان حج و زیارت و امدادگران است.

 

وی با اشاره به کارشکنی های متعدد آنان از جمله در برخورد با تیم اعزامی از سوی جمهوری اسلامی به عربستان، تاکید کرد: آنان با مسؤولان سیاسی و غیرسیاسی ایران از جمله وزیر بهداشت با بی ادبی و بی توجهی برخورد کردند و آنچه آنان را به عقب نشینی واداشت، موضع قاطع و کوبنده مقام معظم رهبری در این خصوص بود.


حجت الاسلام پور اکبر به جان دادن حجاج در هوای گرم و زیر تابش شدید آفتاب پرداخت و تصریح کرد: تشنگی حجاج ما را به یاد کربلا و ماجرای شهادت امام حسین(ع) و یارانش انداخت و کربلایی دیگر این بار در سرزمین مقدس منا رخ داد.

 

وی ادامه داد: برخی از شواهد نشان از تعمدی بودن برخی جنایت های رخ داده در فاجعه منا و کشته شدن بیش از پنج هزار نفر از حجاج مظلوم است که باید با تشکیل شورایی از کشورهای آسیب دیده ازاین جریان، این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد./1313/202/ب1

ارسال نظرات