۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۸۸۸
استاد حوزه و دانشگاه:

افراطی خطاب کردن نیروهای انقلابی توطئه دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عده ای با مدینه فاضله بودن حکومت، منفعت شان از بین می رود، گفت: این افراد با تبعیت از دشمنان اسلام، نیروهای انقلابی که به دنبال اصلاح جامعه هستند را افراطی خطاب می کنند.
حجت الاسلام سيد مهدي نبوي

حجت الاسلام سید مهدی نبوی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که هر امری که بر خلاف عقل باشد، مورد قبول واقع نمی شود، گفت: کاری که منطبق با عقل باشد را کسی نمی تواند رد کند.

 

وی افزود: ارزش های اسلامی و انقلالی از عقلانیت لازم برخوردار هستند، چرا که عقل به انسان می گوید جامعه باید اسلامی باشد و امر به معروف و نهی از منکر باید انجام شود تا جامعه ای پاک و امن داشته باشم.

 

حجت الاسلام نبوی با تأکید بر این که عقل، استقلال و آزادی را لازم می داند، گفت: نیروی انقلابی به دنبال عقلانیت هستند، چرا که برای محقق شدن جامعه ای پاک و اسلامی می کوشند تا در حکومتی زندگی کنیم که در امتداد حکومت امام زمان(عج) باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: افرادی که دفاع از ارزش ها را منطبق با عقلانیت نمی دانند، عقل را در زمره مادیات می پندارند، از این رو برای ارزش های معنوی و اخروی اهمیت قائل نیستند.

 

وی با بیان این که در کنار پرچم یک حکومت دینی می توان مدینه فاضله داشت، گفت: حکومتی می تواند امام زمانی باشد که نایب بر حق ایشان پرچمدار آن حکومت باشد و جامعه می تواند به تعالی برسد که افراد در آن امنیت و رفاه داشته باشند و نیروهای انقلابی به دنبال چنین جامعه ای هستند.

 

به گفته وی، افراد منتقد به انسان های ارزشی و انقلابی، مادی گرا هستند، از این رو افراد انقلابی را عاقل نمی دانند که این موضوع خلاف واقع است.

 

نیروهای انقلابی به دنبال اصلاح جامعه هستند

حجت الاسلام نبوی با اشاره به این که در سیره انبیا و اولیا، هیچگاه افراطی گری معنا پیدا نکرده است، گفت: پیامبر اسلام(ص) همواره با افراط و تفریط مخالفت می کرد و دستور می داد که انسان باید برای رضای خدا کار کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، رهبر معظم انقلاب را نایب بر حق امام زمان(عج) دانست و گفت: نیروی های انقلابی به دنبال اجرای فرمایشات ائمه اطهار(ع) هستند.

 

وی با بیان این که عده ای با مدینه فاضله بودن حکومت، منفعت شان از بین می رود، افزود: این افراد با تبعیت از دشمنان اسلام، نیروهای انقلابی که به دنبال اصلاح جامعه هستند را افراطی خطاب می کنند.

 

به گفته وی، دشمن به دنبال نا امید کردن نیروهای انقلابی برای حرکت در مسیر امام و شهدا است، از این رو نیروهای انقلابی نباید در دام شیطنت های آمریکا و انگلیس بیفتند.

 

حجت الاسلام نبوی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب فرمود که باید حول وحدت اسلامی حرکت کرد، گفت: سخن افراد نباید آۤب به آسیاب دشمن بریزد و بهانه ای دست آنها بدهد تا آنها بتوانند از این شرایط سوء استفاده کنند./1307/302/ب3

ارسال نظرات