۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۹۳۴۸۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم توجه بیشتر روحانیان به نهادینه سازی اهداف قیام عاشورا در ایام محرم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روحانیان باید در ایام محرم برای نهادینه شدن اهداف قیام عاشورا فعالیت بیشتری کنند.
حجت الاسلام خادمي - نشست فصلي روحانيان بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست دوره ای روحانیان استان که به منظور آمادگی برگزاری مناسبت های ماه محرم برگزار شد، اظهار کرد: مراسم های عزاداری ماه محرم و صفر، یکی از مناسبت های مؤثر، پربار و معنوی اهل تشیع بوده و می بایست از این فرصت نهایت استفاده معنوی برده شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این ایام شیعیان بیش از سایر ماه های سال ارادت و عشق خود را به ائمه اطهار(ع) نشان می دهند، افزود: در این راستا روحانیان، مسؤولان هیئات مذهبی و جامعه مداحان وظیفه دارند تا برای اشاعه فرهنگ دینی با استفاده از فرصت منابر مجالس و محافل مذهبی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام خادمی ایام محرم را فرصت گرانبهایی در راستای اشاعه معارف اسلامی و نهادینه کردن اهداف قیام حسینی و عاشورا دانست و تصریح کرد: روحانیان و مبلغان و نیز مداحان می بایست در کنار شور حسینی عزاداران محرم، شعور دینی آنها را نیز افزایش دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه افزون بر بیان و بازگویی فلسفه قیام عاشورا می بایست این موارد برای مردم عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت فردی که برای کسب زخارف دنیوی به دنبال بازگویی معارف اهل بیت(ع) می رود در نهایت هیچ چیز عاید او نشده و خسر الدنیا و الآخره خواهد شد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی افزود: اما هر کس برای کسب رضایت باری تعالی به دنبال معارف ائمه اطهار(ع) برود خیر دنیا و آخرت را برده و سعادتمند می شود.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: در آستانه ماه محرم نیز مهم ترین رسالت روحانیت و شبکه تبلیغی جامعه اسلامی، زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در مساجد، هیئات مذهبی و مرسمات سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) است.

 

به گفته وی همچنین در مورد روستاها و مناطق محروم نیز می بایست برنامه ریزی ها برای اعزام روحانیان مبلغ به گونه ای صورت گیرد که روحانیان پس از اعزام به روستاها، پشت درهای بسته نمانند.

 

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر توجه بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر در زمینه اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی، خاطرنشان کرد: نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی برای ماه محرم امسال سعی می کند روحانیان مبلغ مورد نیاز را از جامعه المصطفی و دیگر مراکز علمی خاص شهر مقدس قم به استان اعزام کند تا بار و ارزش فعالیت های تبلیغی در مساجد استان همزمان با ایام محرم افزایش یابد.

 

وی اضافه کرد: باید در برنامه های ماه محرم به تبیین اهداف قیام سیدالشهدا(ع) و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه به ویژه در بین نسل های جدید توجه شود چرا که نشر معارف نهضت عاشورا وظیفه همه شیعیان بوده و در عصر فعلی نیز جهان نیازمند این فرهنگ عظیم الهی است.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه غالب شرکت کنندگان و مستمعان مراسمات ماه محرم جوانان هستند، اظهار کرد: به همین دلیل لازم است روحانیان و سخنرانان مذهبی بیان مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مورد نیاز جوانان را در برنامه های ماه محرم در دستور کار خود قرار دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: روحانیان و مبلغان می بایست با آشنایی با روحیات و ادبیات مخاطبان خود در ماه محرم، از هم اکنون برای آنها خوراک تبلیغی آماده کرده تا سخنرانی های آنها در ایام محرم دارای جاذبه و تأثیر بیشتری باشد./9314/202/ب3

ارسال نظرات