۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۹۳۶۳۵
با حضور 300 زوج جوان طلبه؛

همایش پیوندهای آسمانی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش پیوندهای آسمانی با حضور 300 زوج جوان طلبه در مجتمع فرهنگی تفریحی ثامن الائمه مشهد برگزار شد.
ازداوج طلبگي، ازدواج، طلاب، طلبه و ازدواج

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به همت واحد فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان صبح امروز همایش پیوندهای آسمانی با حضور 300 زوج جوان طلبه در مجتمع فرهنگی تفریحی ثامن الائمه مشهد برگزار شد.


حجت الاسلام  محمد جواد نظافت در این مراسم گفت: (العلم حجاب الاکبر )، علم حجاب است و گاهی علم بر ضد خودش تبدیل می شود و به جایی که زمینه حجاب شود ضد حجاب می شود.  


 وی تصریح کرد:اگر علم را برای نقد دیگران خواسته باشیم زندگی جهنمی می شود و باید به دنبال یک زندگی بهشتی بود.   


استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: بهشت نقد است نه نسیه ،اگر کسی بهشتی زندگی نکند به  بهشت نمی رود  باید بهشتی زندگی  کرد و اخلاق بهشتیان را داشت   


وی با توجه به اینکه باید زندگی خود را  بهشتی کنیم افزود باید کاری کرد که رضایت و خشنودی دو طرفین را در پی داشته باشد و این در سایه شادی و ارامش است.

 

مدیر مدرسه حضرت مهدی (عج) خطاب به زوج های جوان تصریح کرد:در زندگی زناشویی هم کفو و همتای همدیگر از نظر فکری و روحی باشید و نگاه خود را معطوف به یکدیگر کنید وتوهین به خانواده های همسر و شوهر نکنید.

 

وی خاطر نشان کرد: در دروس زندگی و اخلاق از هم عقب نمانید و درس های زندگی را با هم پیش ببرید.

 

حجت الاسلام نظافت ادامه داد:در ایام عقد با همدیگر مطالعات مشترک و وقتی برای شنیدن حرفهای  زندگی مشترک داشته باشید .     


وی با توجه به برنامه ریزی صحیح برای رشد درس های زندگی و تفاهم بیشتر با هم ،خاطر نشان کرد : اگر معیار  و ملاک ارزیابی از زندگی متفاوت باشد زندگی خراب میشود و دعوا و اختلاف از جایی شروع می شود که معیارها متفاوت باشد.      


حجت الاسلام نظافت افزود: مرد باشخصیت مردی است که چشمش به مال زن و خانواده نداشته باشد، اگرعزت پایدار می خواهیم باید خود را از دارایی دیگران ناامید کنیم.


استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد خاطر نشان کرد:آنچه را که خدا واجب نکرده را بر هم واجب نکنید ،همدیگر را برای نماز شب تشویق بکنید ولی اجبار نکنید.


حجت الاسلام نظافت عنوان کرد:در زندگی خوش اخلاق و مایه رشد یکدیگر باشید وبرای بهشتی شدن به همدیگر کمک کنید


وی گفت: اگر خداوند فرزندی نصیب شما کرد نسلی سرافراز باشید و به کوکان خود توجه کنید ، توجه به کودک موفقیت او را در آینده تضمین می کند.


حجت الاسلام نظافت خطاب به طلاب نو مزدوج حوزه علمیه به توجه به حدیث امام صادق (ع) که می فرمایند( کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً)  یادآور شد :  طلاب یک گام از دیگران جلوتر باشند و سعی کنند مایه زینت و افتخار اسلام باشند و آبروی اسلام و دل امام زمان را نشکنند.


وی در پایان تصریح کرد:طلاب نومزدوج کمک کار یکدیگر در مسائل مادی و معنوی باشند و همدیگر را تحقیر و سرزنش نکنند و کاری کنند که دیگران حسرت اخلاق انها را بخورند.


شایان ذکر است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمد رمضانی معاونت فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان گزارشی از فعالیت های چندین ساله این واحد ارائه داد.
/859/202/ب2

ارسال نظرات