۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۹۳۷۶۸
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

فاجعه منا لکه ننگی در تاریخ آل سعود/ سخنان رهبری لرزه بر اندام آل سعود انداخته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فاجعه منا لکه ننگی در تاریخ آل سعود است، گفت: این حادثه در حدی صورت گرفت که قابل بخشش و گذشت نیست.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در دیدار با مدیران بخش دابودشت با بیان این که فاجعه منا لکه ننگی در تاریخ آل سعود است، گفت: این حادثه در حدی صورت گرفت که قابل بخشش و گذشت نیست که باید با عاملان آن به درستی برخورد شود.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که ضرورت دارد ابعاد حادثه منا به بهترین نحو ممکن مورد بررسی قرار گیرد، بیان داشت: در روز عید قربان و ماه حرام و در قربانگاه اقداماتی صورت گرفت تا قربانگاه و کربلایی دیگر محقق شود.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: نهادهای حقوق بشری برای نخستین بار هم شده است این حادثه دلخراش و ناراحت کننده را مدیریت کرده و تنها به فکر اهداف و خواسته های خود نباشند.


حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: ضرورت دارد عاملان حادثه منا مورد محاکمه بین المللی قرار گرفته و سازمان کنفرانس اسلامی با تشکیل کمیته حقیقت یاب و بررسی دقیق این فاجعه نسبت به شناسایی ابعاد آن بپردازد.


وی با بیان این که خانواده های حجاج خود را آماده بازگشت عزیزان کردند که با چنین وقایع دردناکی روبرو شدند، گفت: آل سعود با گستاخی تمام و با حمایت از آل یهود دست به هر ظلم و ستمی می زند و به دنبال تحقق اهداف و خواسته های خود است.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که آل سعود به دنبال گسترش فضای ناامنی در منطقه است که امروز نیز به حمایت از داعش می پردازد، افزود: آل سعود دست به جنایات و کشتارهای بسیاری می زند که نمونه بارز آن در کشور یمن است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: آل سعود حملات و جنایات مصیبت باری را به مردم مظلوم و ستمدیده یمن وارد می کند که نشانگر اوج جسارت آن ها است که نباید چنین اقداماتی صورت گیرد.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سخنان ارزشمند و گرانقدر مقام معظم رهبری تمام ابعاد شخصیتی مستکبران جهانی را به لرزه درآورده است، گفت: سخنان رهبری معظم انقلاب ریشه ظلم را متزلزل کرده و آن هایی که به جسارت تمام اجازه نمی دادند با مدیرانشان ارتباط برقرار شود تمکین کردند.


وی با تاکید بر این که سخنان رهبری لرزه بر اندام آل سعود انداخته و آن ها را از خواب غفلت بیدار کرده است، بیان داشت: آیت الله جوادی آملی نیز در این راستا فرمودند بیانات مقام معظم رهبری مسیر حادثه را دگرگون و حکام سعودی را مجبور به تسلیت گفتن کرده و آن ها را متعهد ساخت تا همه جانباختگان را شناسایی کنند که امیدواریم این قدرت الهی همچنان تداوم داشته باشد.


حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: ضرورت دارد مدیریت حج به اهل کرامت و مقتدر داده شود و مراقب لبخندهای کاذب دشمنان باشیم که آن ها دین اسلام را مورد هدف قرار داده و به دنبال مقابله با آن هستند./1314/202/ب2

ارسال نظرات