۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۲۹۴۲۸۳
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی تشریح کرد؛

برنامه‌های سخنرانی و عزاداری در ماه محرم و صفر

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: مراسم سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) از چهارشنبه 22 مهر همزمان با شب اول محرم به مدت 15 شب با سخنرانی حجت الاسلام رضا اصلانی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.
عباس سليمي

عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز ماه محرم و اقامه عزای خامس آل‌عبا حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: مراسم سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) از چهارشنبه 22 مهر همزمان با شب اول محرم به مدت 15 شب با سخنرانی حجت الاسلام رضا اصلانی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

 

وی افزود: همچنین در دهه اول مداح و ذاکر آل‌الله مجتبی باقری و در پنج شب باقی مانده سایر مداحان اهل بیت(ع) افاضه ادب خواهند کرد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد: در همین راستا از 12 تا 21 آبان با همت هیأت انصارالساجدین و با مشارکت آستان مقدس، استاد و مفسر قرآن حجت الاسلام حاج حسین انصاریان از ساعت 19 در مصلی بزرگ شهرری به ایراد سخنرانی می‌پردازند و مداحان اهل بیت(ع) نیز با ذکر مصائب و مناقب اهل بیت(ع) حاضرین را بهره‌مند خواهند کرد.

 

سلیمی با اشاره به برنامه‌های آستان در شب شهادت اباعبدالله حسین(ع)، بیان داشت: برنامه قرائت زیارت ناحیه مقدسه که همه ساله با شور خاصی در این آستان برگزار می‌شود در روز پنج شنبه مصادف با شب شهادت اباعبدالله حسین(ع) در مصلای بزرگ ری قرائت خواهد شد.

 

وی با بیان برنامه‌های روز اربعین گفت: قرائت زیارت اربعین در شب و روز اربعین و همچنین قرائت زیارت پیامبر(ص) بزرگوار اسلام در شب و روز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) است مصادف با 28 صفر در این آستان مقدس برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: و همچنین در دهه آخر ماه صفر آستان مقدس به مدت ده شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلاای بزرگ شهرری با حضور سخنرانان و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) برنامه عزاداری برگزار می‌کند./813/302/ب3

ارسال نظرات