۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۴۳۸۴
خبرگان بصیر(23)

مجلس خبرگان رهبری نماد مردم سالاری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سپیددشت با اشاره به نقش مستقیم مردم در انتخاب رهبری از سوی مجلس خبرگان رهبری، گفت: مجلس خبرگان نماد مردم سالاری است.
 مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری، امام جمعه سپیددشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که مجلس خبرگان نماد مردم سالاری است، عنوان کرد: چون انتخاب رهبری منتخب مردم است و برای حکومت اسلامی تصمیم می گیرد.


امام جمعه سپیددشت رهبری را نماینده دین دانست و بیان داشت: در حکومت اسلامی حکومت خدا بر مردم ملاک است.


وی با بیان این که تفاوت حکومت اسلامی با دیگر حکومت ها در این است که در حکومت اسلامی مردم نقش افرینی می کنند، اظهار داشت: نقش مستقیم مردم در انتخاب حاکم از طریق مجلس خبرگان نمایان است.


حجت الاسلام خاص امیری با بیان این که جایگاه مجلس خبرگان از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: مجلس خبرگان رهبری مورد اعتماد مردم است.


حکومت مردم بر مردم در نظام جمهوری اسلامی جاری است
امام جمعه سپیددشت در ادامه حکومت در نظام جمهوری اسلامی را حکومت مردم بر مردم بیان کرد و عنوان کرد: مردم با انتخاب اعضای مجلس خبرگان رهبری به صورت مستقیم رهبری را انتخاب می کنند.


وی تصریح کرد: در حکومت هایی همچون عربستان و بحرین حکومت دیکتاتور بر مردم رایج است.


حجت الاسلام خاص امیری با بیان این که از بعد دمکراسی در نظام جمهوری اسلامی حکومت مردم بر مردم حاکم است، یادآور شد: در بعد دینی حکومت ما حکومت الله است.


وی یادآور شد: چون مردم نمایندگان خبرگان رهبری را به صورت مستقیم انتخاب می کنند، افزود: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نمایندگان دین هستند.


نمایندگان مجلس خبرگان مظهر حاکمیت احکام اسلامی هستند
امام جمعه سپیددشت با اشاره به این که در حکومت اسلامی دستورات الهی اجرا می شود، یادآور شد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری مظهر ارزش ها و حاکمیت احکام اسلامی هستند.


حضور مردم پای صندوق رأی همچون آبی بر روی آتش است
حجت الاسلام خاص امیری با اشاره به اهمیت حضور مردم در پای صندوق های رأی در عرصه های گوناگون انتخابات بیان کرد: حضور مردم پای صندوق رأی همچون آبی بر روی آتش است.


وی با بیان اثرگذاری و نقش آفرینی مردم در برگزاری انتخابات عنوان داشت: حضور مردم در انتخابات آتش های زیر خاکستر را خاموش می کند.


امام جمعه سپیددشت حضور مردم را مهم ترین مؤلفه خوب برگزار شدن انتخابات پیش رو در سال جاری بیان کرد و گفت: مردم با حضور پر رنگ خویش در انتخابات آتش های جناحی، توطئه ها و نقشه های شوم دشمن را خنثی می کنند.


وی تصریح کرد: با حضور مردم در انتخابات عرصه بر دشمن تنگ می شود و تصمیم به عقب نشینی می گیرد.


حجت الاسلام خاص امیری با بیان این که حضور کم رنگ مردم میدان را برای اجرای نقشه های ناشایست دشمن باز می کند، افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو موجب خنثی شدن نقشه دشمن می شود./9459/302/ب1

ارسال نظرات