۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۹۴۴۹۲
رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در قزوین:

تضعیف‌کنندگان خبرگان رهبری آب در آسیاب دشمن می‌ریزند

خبرگزاری رسا- رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین با بیان این‌که مجلس خبرگان دارای جایگاه اعتقادی و قانونی است، گفت: تضعیف‌کنندگان خبرگان رهبری آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.
حجت الاسلام علي قابل

حجت‌الاسلام علی قابل، رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی جنبه اعتقادی و دینی دارد؛ اعتقاد ما این است که دین و نظام اسلامی در تداوم جریان غدیر است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: رسول گرامی اسلام تشکیل حکومت اسلامی دادند و برای بقای آن و ائمه‌اطهار(ع) را مجری احکام و جانشین خود انتخاب کردند.

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین تصریح کرد: اصل تشکیل حکومت اسلامی برای اجرای قوانین الهی یک باور دینی و اعتقادی است و تبعیت از سیره علمی پیامبراکرم(ص) و امام علی(ع) در این راستا به این معناست که در زمان غیبت حاکمیت باید برعهده فقیه عادل باشد.

 

مجلس خبرگان دارای جایگاه اعتقادی و قانونی است

حجت‌الاسلام قابل با بیان این‌که نظام جمهوری اسلام برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و تدوین قانون اساسی بر پایه‌ باور‌های اسلامی تشکیل شده است، ابراز کرد: در قانون اساسی مجلس خبرگان رهبری پیش‌بینی شده است که هم جایگاه اعتقادی داشته و هم جایگاه قانونی دارد.

 

وی با اشاره به این‌که وظایف خبرگان دو چیز است، خاطرنشان کرد: یک وظیفه نظارت و مشورت با رهبری است به این معنا که اگر مشکلی پیش آمد خبرگان باید با بینش و بصیرت موضوعات را در اختیار رهبری قرار داده و چنانچه مسأله‌ای را می‌بینند باید انتقال دهند تا رهبری نسبت به آن اقدام کنند و عملکرد نهادهای دولتی را زیر نظر داشته باشند.

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین با بیان وظیفه دیگر مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خبرگان در پیش‌بینی مباحث مربوط به رهبری پیش‌گام بوده و برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این مورد دارند تا اگر اتفاقی برای رهبری پیش آمد نظام بدون رهبر نماند و کشور در مسیر خود هدایت شود.

 

خبرگان انسان‌های سطحی‌نگر و ساده‌اندیش نباشند

این مسؤول با اشاره به شرایط اعضای خبرگان رهبری اظهار کرد: شرایطی را برای خبرگان در نظر گرفته‌اند نخست موضوع اجتهاد و رسیدن به مقام اجتهاد است، دوم این‌که اعضای این مجلس باید دیانت داشته باشند و در میان مردم به شایستگی در رفتار معروف باشند تا مردم بدانند تصمیمات خبرگان براساس یک بینش درست است.

 

حجت‌الاسلام قابل افزود: اعضای خبرگان باید بینش سیاسی و اجتماعی داشته و با مسائل روز آشنا باشند؛ خبرگان نباید انسان‌های سطحی‌نگر و ساده‌اندیش باشند.

 

وی تصریح کرد: اعضای مجلس خبرگان باید ضمن بصیر بودن توطئه‌های دشمن را بشناسند چراکه می‌خواهند رهبری آگاه را برای جامعه برگزینند بنابراین خودشان باید اساس نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته باشند.

 

 روحانی که جنبه سیاسی دین را درک نکرده نمی‌تواند عضو خبرگان رهبری باشد

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین تاکید کرد: اگر یک روحانی اعتقاد داشت نباید در سیاست دخالت کرد، انسانی است که عبادت می‌کند اما جنبه سیاسی دین اسلام را درک نکرده است و نمی‌تواند عنصر خبرگان رهبری باشد.

 

 این مسؤول با اشاره به نحوه پذیرش صلاحیت افراد برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری گفت: صلاحیت افراد از سوی شورای نگهبان شرایط مورد بررسی قرار می‌گیرد که سپس به‌عنوان کاندیدا مشارکت کرده و در نهایت با رأی مردم انتخای می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام قابل با اشاره به تضعیف مجلس خبرگان عنوان کرد: تضعیف مجلس خبرگان با روش‌های مختلفی انجام می‌شود یکی از این موارد جهل است چراکه برخی افراد جایگاه مهم این مجلس را درک نکرده‌اند.

 

تضعیف‌کنندگان خبرگان رهبری آب در آسیاب دشمن می‌ریزند

وی افزود: در مقابل این افراد که تصور سطحی از مجلس خبرگان دارند کاری نمی‌توان انجام داد چراکه درک درستی از این موضوع ندارند.

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین با اشاره به تضعیف  مجلس خبرگان رهبری از سوی گروهی دیگر از مردم، ابراز کرد: گروه دیگر عناصری هستند که به لحاظ پایه‌های اعتقادی دچار خدشه هستند.

 

حجت‌الاسلام قابل در پایان گفت: گروه دیگر تحت تاثیر افکار غرب قرار گرفته‌اند این‌ها اگر نگوییم سرسپرده هستند باید گفت که تفکرشان از بیگانه آمده و چون اصول فکری خود را از بیگانه گرفته‌اند براساس تحلیل بیگانگان تاثیر می‌گیرند که بسیار خطرناک است و خودشان آب در آسیاب دشمن می‌ریزند بدون این‌که متوجه شوند زیان دنیا و آخرت را به همراه خواهند داشت./955/ت302/ش

ارسال نظرات