۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۹۴۵۱۲
کارشناس ارشد وزارت اطلاعات:

عزاداری‌های خلاف شرع، دست آویز جریان‌های تکفیری است/ جریان تشیع لندنی علیه شیعه فعالیت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد وزارت اطلاعات با بیان این‌که عزاداری های خلاف شرع، دست آویز جریان های تکفیری شده است، گفت: عزاداری خلاف شرع عامل گسترش اندیشه تکفیری علیه شیعه شده است.
کارگاه جريان شناسي تکفيري در طالبيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام بخشی کارشناس وزارت اطلاعات، در همایش بزرگ سالانه مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان تبریز، اظهار داشت: محبت امام حسین(ع) از جذابیت بالائی برخوردار است، کشتی امام حسین(ع) انسان را سریعتر به مقصد می رساند.

 

وی با بیان این‌که فیض آستان حضرت اباعبداالله از برجستگی خاصی برخوردار است، ابراز داشت: سرمایه عزاداری چیزی است که باعث حفظ دین اسلام شده است؛ خون های ریخته شده در عاشورا سبب شد تا مذهب اهل بیت (ع) در طول تاریخ زنده بماند.

 

این استاد حوزه با اشاره به این‌که دشمن تلاش دارد از رهگذر عزاداری به دین اسلام ضربه بزند، تصریح کرد: منطقه آذربایجان یک منطقه فرهنگ ساز در عزاداری است، حفظ این فرهنگ و شیوه سنتی عزاداری در آذربایجان بر عهده مداحان و مسؤولان هیئات است.

 

وی با بیان این‌که جریان عاشورا حافظ مکتب تشیع و دین مبین اسلام است، افزود: جریان های تکفیری به دنبال تخریب جریان عاشورا هستند، شیعه هراسی و تصویر سازی نامطلوب از جریان تشیع از شیوه های اساسی جریان تکفیر است.

 

حجت الاسلام بخشی جنگ نیابتی منطقه توسط گروه های تکفیری را به قصد نظام اسلامی دانست و افزود: شعله های این نبرد کشورهای حامی تکفیری ها را گرفت، امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور منطقه است و دشمن نتوانست حتی بمبی را در ایران اسلامی برای اثبات نا امنی در ایران منفجر کنند.

 

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی در حقیقت تهاجم حقیقی را در جهان علیه استکبار و جریان های تکفیری در دل کشور های اسلامی را آغاز کرد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی سبب ترویج و گسترش تفکر شیعی و جذب ملت های جهان به اندیشه شیعی شد.

 

این استاد حوزه افزود: جریان تکفیر با تحریک احساسات فرق اسلامی و اهل سنت علیه نظام اسلامی و تشیع تلاش دارد تا جریان شیعه هراسی را به اجرا درآورد، تکفیری ها چنین تلقین می کنند که تشیع در راستای خشکاندن ریشه اسلام حقیقی است، این امر از طریق برجسته کردن اظهارات خلاف شرع مداحان و سخنرانان است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا عزاداری شیعیان برای حضرت اباعبدالله از طریق ماهواره و ابزار های رسانه‌ای را انحرافی نشان دهند، در نتیجه حسینه ها را مراکز کفر نشان داده و با این اعتقاد حسینیه ها را منفجر و شیعیان را به شهادت می رسانند.

 

کارشناس وزارت اطلاعات جریان شیرازی و تشیع لندنی را سردمدار جریانات حساسیت برانگیز است علیه تشیع عنوان و خاطرنشان کرد: تشیع لندنی را جدی بگیرید، شیرازی ها در راستای تفرقه افکنی و تضعیف جهان اسلام هستند./854/203/ب3

ارسال نظرات