۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۲۹۴۵۵۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

پیاده‌روی اربعین حسینی نماد وحدت در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام دانست و گفت: حضور بیش از بیست میلیون نفر از اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و نیاز امت بزرگ اسلامی به این فرهنگ است.
ستاد راهيان کربلا با حجت الاسلام بابايي ستاد راهيان کربلا با حجت الاسلام بابايي ستاد راهيان کربلا با حجت الاسلام بابايي ستاد راهيان کربلا با حجت الاسلام بابايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در دیدار دبیر و اعضای ستاد راهیان کربلای مازندران با تقدیر از فعالیت‌های این ستاد گفت: تجمع عاشقان و محبین اهل بیت (ع)در اربعین حسینی کربلای معلا و پیاده روی در این مسیر در کنار مسأله دینی و مذهبی، جنبه سیاسی و اجتماعی گسترده ای پیدا کرده است.


وی بر ضرورت برنامه ریزی گسترده برای بهره گیری از این فرصت ارزشمند تاکید کرد و گفت: درک عظمت امام حسین(ع) و قیام ایشان برای ما بسیار سخت است زیرا همواره شاهد بودیم که بسیاری از گره های ما در ابعاد مختلف شخصی و اجتماعی با نگاه حسینی باز شده است.


امام جمعه امیرکلا به نگاه امام راحل برای صدور انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از معجزات انقلاب اسلامی صدور آن به سراسر جهان است و باید از این فرصت بزرگ اربعین برای تبیین و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی بهره برد.


مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: انقلاب اسلامی برگرفته از قیام حسینی است و این فرهنگ می تواند بسط بیشتری به برکت فرهنگ عاشورایی پیدا نماید.


حجت الاسلام بابایی پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام نامید و تاکید کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.


وی نوکری امام حسین(ع) را سند افتخار عنوان کرد و افزود: اراده و امدادهای الهی در حضور بیش از بیست میلیون زائر حسینی در پیاده روی مسیر طولانی به سمت کربلا جلوه گر می شود و افراد باید این نوکری را سند افتخار خود در دنیا و آخرت بدانند.


استاد حوزه علمیه مازندران محبت به امام حسین(ع) را محور همایش بزرگ اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: ندای لبیک یا حسین(ع) در سراسر جهان بر زبان مردم اعم از مسلمان و مسیحی در پاسخ به فریاد مظلومیت امام حسین(ع) به گوش می رسد.


وی با تاکید بر برجسته سازی ابعاد فرهنگی و سیاسی اربعین حسینی، تصریح کرد: حضور افراد فعال در حوزه های دینی و مذهبی در مراسم اربعین حسینی باید پیام رسان جنبه های فرهنگ و سیاسی قیام امام حسین(ع) و تشریح کارکرد آن برای اصلاح امت اسلامی امروز باشد.


حجت الاسلام بابایی با بیان این مطلب که محورهای وحدت آفرین در مراسم اربعین حسینی باید پررنگ شود، اظهار داشت: صدور فرهنگ انقلاب به سراسر جهان به معنای لشکر کشی و حضور فیزیکی نیست بلکه تفکر انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی باید در سطح بین المللی فراگیری بیشتری پیدا کند.


وی افزود: امروز که جهان اسلام در آتش ناامنی و جهالت ناشی از دوری از فرهنگ اسلامی می سوزد، تبیین فرهنگ پر از مهر و محبت حسینی می تواند روشنگر و هدایت کننده جامعه بزرگ اسلامی باشد.

 

در این دیدار حسین راد دبیر ستاد راهیان کربلای مازندران نیز با تشریح فعالیت‌های انجام شده در این ستاد، گفت: ستاد راهیان کربلای مازندران برای فعالیت در هفت محور در حوزه همایش بزرگ اربعین حسینی با حضور جمعی از فعالان حوزه های فرهنگی استان مازندران تشکیل شده است.


وی افزود: فعالیت تبلیغی در خصوص اهداف قیام امام حسین(ع)، هدایت و سازماندهی شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی مازندران، اعزام فعالان فرهنگی به عنوان سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی به عتبات عالیات، برپایی موکب برای خدمات رسانی به زائران اربعین، جمع آوری و ارسال نذورات و هدایای مردم مازندران برای زائران اربعین به کربلای معلا از جمله فعالیتهای ستاد راهیان کربلای مازندران است.


این فعال فرهنگی با اعلام خبر اعزام بزرگترین کاروان پیاده روی اربعین حسینی مازندران، اظهار داشت: بزرگترین کاروان پیاده روی اربعین حسینی از استان مازندران با حضور بیش از 250 نخبه فعالان فرهنگی استان در قالب سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی در ایام اربعین حسینی اعزام می شود.


وی ادامه داد: این کاروان متشکل از روحانیون، مداحان، فعالان حوزه های فرهنگی دینی و قرآنی، مسؤولان و فعالان هیأ
تهای مذهبی استان مازندران، نخبگان فرهنگی مساجد استان و فعالان حوزه رسانه دینی برای پیام رسانی قیام حسینی در بین زائران شرکت کننده در اربعین حسینی در کربلای معلا است./1313/202/ب3

ارسال نظرات