۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۴۹۱۳
رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان خبر داد؛

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 47 بقعه متبرکه ‌کاشان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: طرح بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) در 47 بقعه متبرکه شهرستان کاشان برگزار می شود.
حجت الاسلام جعفرجنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام جعفر جنتی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی بقاع متبرکه شهرستان کاشان در نماز خانه اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به اینکه واقعه کربلا یکی از بزرگ ترین وقایع تاریخ اسلام است بر لزوم ترویج فرهنگ عاشورا و فلسفه این واقعه کربلا تأکید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه معرفت عاشورایی معرفتی است که همراه با عشق است، گفت: معرفتی که با عشق به حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آمیخته است معرفتی پر حرارت، پرسوز و گداز و موجب ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی است.

 

به گفته وی، معرفتی که  همراه با عشق نباشد مانند وسیله‌ای است که چراغ آن سالم و روشن، اما موتور محرک آن خاموش است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: عشقی که معرفت پشتوانه آن نباشد مانند خودرویی است که از موتور سالم و پر انرژی برخوردار است، اما در تاریکی ها از هر نوع چراغی بی‌بهره است و لحظه ممکن است به دره ای سقوط کند و یا با تصادف کند.

 

حجت الاسلام جنتی با تأکید بر اینکه عشق و معرفت را با یکدیگر باید فرا گرفت تا این دو بتوانند انسان را در شاهراه سعادت قرار داده و با سرعت پیش ببرند گفت: ترویج این مهم وظیفه خطیر بر عهده بقاع متبرکه است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در کاشان گفت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی(ع)، احلی من العسل‹‹همایش نوجوانان حسینی›› ویژه برنامه های روز تاسوعا و عاشورا، برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در بقاع متبرکه و مراسم عزاداری امام سجاد(ع) از جمله برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه کاشان است.

 

حجت الاسلام جنتی همچنین، برپایی همایش رهروان زینبی ویژه بانوان مصادف با 12 محرم الحرام ، همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی، مراسم اربعین حسینی، و تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله، حضور هیئات و تجمع در بقاع متبرکه، برپایی مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی در سوگواره، اطعام عزاداران، برپایی زیارت عاشورای امام حسین(ع) و برپایی خیمه معرفت از دیگر برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه کاشان است.

 

شایان ذکر است، بقاع متبرکه علی بن باقر(ع) سلطان امیراحمد(ع)، ولی بن موسی راوند، امامزادگان طاهر و منصور، امامزاده هادی فین، امامزاده قاسم فین، امامزاده ابراهیم فین، امامزاده عبدالله لتحر، امامزاده عطاء بن موسی، امامزاده هارون بن موسی معروف به پنجه شاه، امامزادگان سلیمان و داود قمصر و امامزاده سلیمان مشکات از جمله بقاع متبرکه شاخص در اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است./1307/302/ب2

ارسال نظرات