۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۵۰۶۹
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

برخی به توکل و خداباوری امام خمینی خرده می‌گرفتند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توکل، خداباوری و اخلاص امام خمینی(ره) گفت: در سال 1348، هنگامی که امام(ره) مسأله ولایت فقیه را مطرح می‌کردند، بسیاری از علما و متدین‌ها این موضوع را بیهوده تصور می‌کرده و با خرده‌گیری از امام(ره) امکان عملی حکومت اسلامی در عصر غیبت را محال تصور می‌کردند.
علي معلمي نماينده مازندران در خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین معلمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را مرهون تلاش روحانیت متعهد و دلسوز خواند و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی روحانیت از فیضیه قم با ماهیت فرهنگی و مذهبی آغاز شد.

 

قبل از انقلاب بسیاری از علما، مطرح کردن موضوع ولایت فقیه از سوی امام را بیهوده تصور می‌کردند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مجاهدت‌ها و پیگیری‌‌های امام خمینی(ره) برای شناساندن اصل مترقی ولایت فقیه اظهار داشت: در سال 1348، هنگامی که امام(ره) مسأله ولایت فقیه را مطرح می‌کردند، بسیاری از علما و متدین‌ها این موضوع را بیهوده تصور می‌کردند.

 

وی به دوراندیشی و آینده نگری امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: برخی از فضلای حوزه به امام(ره) خرده می‌گرفتند که چرا ایشان برای مسأله‌‌ای که امکان عملی ندارد، وقت گذاشته و فرصت طلاب را هدر می‌دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی تصریح کرد: بسیاری از افراد، تشکیل حکومت اسلامی را در عصر غیبت، غیر عملی و محال می‌دانستند، حکومتی که در رأس آن فقیه جامع الشرایط باشد و بر اساس شریعت اسلام عمل کند.

 

برخی به توکل و خداباوری امام خمینی خرده می‌گرفتند

وی با اشاره به توکل، خداباوری و اخلاص امام خمینی(ره) یادآور شد: امام(ره) باورمندانه سخن می‌گفتند و از باب «المؤمن ینظر الی نورالله» چیزهایی را مشاهده کرده و می‌شنید که دیگران از درک آن عاجز بودند؛ از این‌رو این انقلاب به ثمر رسید.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به هراس استکبار جهانی از انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: مستکبران در ایران، منافع خودشان را در خطر دیدند،‌ همان گونه که اکنون با بیداری اسلامی منافعشان در کشورهای اسلامی به خطر افتاده است؛ از این‌رو توطئه‌چینی می‌کنند.

 

وی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی برای نابودی نظام اسلامی یادآور شد: تشکیل گروهک‌های مسلح علیه نظام اسلامی،‌ ایجاد جنگ‌های داخلی و در نهایت وادار کردن صدام به جنگ تمام عیار با ایران از نقشه‌های استکبار جهانی بود که هنوز هم ادامه دارد.

 

توطئه‌های استکبار جهانی برای شکستن مقاومت و سلطه بر نظام اسلامی بود

حجت الاسلام والمسلمین معلمی افزود: حمایت‌های آمریکا و ایادی‌اش در کشورهای دیگر از صدام برای شکستن مقاومت جمهوری اسلامی و به سازش کشیدن نظام اسلامی بود که به فضل الهی مستکبران به هیچ یک از اهدافشان نرسیدند.

 

وی دفاع مقدس را وظیفه‌ای الهی خواند و تأکید کرد: اگر روحانیت در دفاع مقدس، پیش‌تاز نمی‌شد، مردم نیز بسیج نمی‌شدند؛ چنان که بعد از انقلاب نیز همین روحانیت متعهد و نه کاسب‌کار در صحنه‌های مختلف پیش قدم بوده و فتنه‌ها را خنثی کرده است؛ از این‌رو بر روحانیت لازم است که جایگاه خودش را بشناسد و مردم نیز قدر روحانیت متعهد و صادق را بداند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تشویق طلاب جوان به ورزش و تواتمندی افزود: برای دفاع از کشور به توانمندی و نشاط احتیاج است؛ چنان که برای کسب توانمندی نیز به ورزش و تحرک نیاز است.

 

آمار شهدای روحانی از اقشار دیگر بیشتر است

وی تکریم و تجلیل از همه شهدا را بسیار ارزشمند خواند و گفت: خدمات روحانیت متعهد در رسانه‌ها و جراید کمتر بیان می‌شود؛ از این‌رو تجلیل از شهدای روحانی، کار بسیار ارزشمندی است؛ زیرا اگر آمار گرفته شود، در میان اقشار مختلف، شهدای روحانیت از همگان بیشتر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با توصیه ورزش کوهنوردی به طلاب جوان تأکید کرد: روحانی که جوانان را در میادین ورزشی همراهی می‌کند، آنها را بیشتر درک کرده و شبهات و دغدغه‌های آنها را پاسخ می‌دهد و زمینه همفکری بیشتر فراهم می‌شود./908/ت302/ش

ارسال نظرات