۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۲۹۵۳۳۶
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد:

افزایش اختیارات شورای شهرها سبب بالارفتن کارایی مجلس شورای اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این که افزایش کارایی و اختیارات شورای اسلامی شهرها سبب افزایش کارایی مجلس شورای اسلامی می شود.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه اولین همایش رؤسای شورای اسلامی سراسر کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه کاهش تعداد اعضای شورای شهر، گفت: برخی از اعضای شورای شهر، دولتمردان و نمایندگان مجلس افزایش تعداد اعضای شورای شهر را موجب کاهش کارایی و توانایی آن ها می دانستند.

 

وی افزود: از سوی دیگر براساس قانون قبلی تعداد اعضای شورای اسلامی شهر باید افزایش پیدا می کرد بنابراین نظر برخی از نمایندگان و دولتمردان و شورای شهر به حد تعادلی در تعداد اعضای شوای شهر معطوف بود بنابراین به نظر می رسد آن چه در خصوص کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی شهرها مصوب شد، حد واسط قانون قبلی و قانون فعلی است که در اجرا کاستی ها و ضعف ها مشخص می شود.

 

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که افزایش کارایی و اختیارات شورای اسلامی شهرها سبب افزایش کارایی مجلس شورای اسلامی می شود، اظهار کرد: برای این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وظایف کلان خود و مسائل کلان ملی بپردازند، باید زمینه انجام وظیفه و اختیاراتی که در روستاها و شهرها دارند به نحو شایسته فراهم شود.

 

نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بر کارایی، توانایی و اختیارات شورای اسلامی افزوده شده، زمینه رضایتمندی مردم نیز فراهم شود و بسیاری از کارهایی که نماینده مجلس شورای اسلامی باید پیگیر باشد را اعضای شورای شهر و روستا انجام و مدیریت کنند بنابراین نمایندگان با آسودگی خیال به مسائل کلان و فرامنطقه ای می پردازند.

 

وی با اشاره به توجه مجلس شورای اسلامی به افزایش بودجه شهرداری، گفت: این افزایش بودجه خدمت بزرگی به شورای اسلامی شهر و روستا است چون یکی از مشکلات آن ها بودجه است و امروز شهرهای کوچک و روستاها برای مدیریت شهری از نظر منابع با مشکلات بسیاری روبرو هستند و ما باید زمینه تأمین منابع مالی را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی به توجه نمایندگان مجلس برای افزایش بودجه شورای اسلامی شهرها اشاره و اظهار کرد: در این زمینه قدم های خوبی برداشته شده است از جمله قسمت عمده در آمد مالیات بر ارزش افزوده که پایدار است را به شهرداری ها اختصاص داده شده است./1310/202/ب1

ارسال نظرات