۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۵۸۱۳
مدیر حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

ثبت اطلاعات 245 طلبه لرستانی در سامانه نجما

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان فعالیت خدماتی مرکز مدیریت استان گفت: اطلاعات 245 طلبه مبتدی در سامانه نجما ثبت شده است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در مرکز مدیریت استان برگزار شد، گفت: در طول دو سال اخیر خدمات فراوانی برای طلاب مدارس علمیه انجام شده است.


وی ثبت اطلاعات 245 نفر از طلاب مبتدی در سامانه نجما را از جمله برنامه های خدماتی مرکز مدیریت لرستان بیان کرد و افزود: این تعداد طلبه نیز به مرکز خدمات استان جهت انجام معاینات پزشکی معرفی شده اند.


مدیر حوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: اطلاعات طلاب سطوح عالی حوزه های علمیه استان نیز در سامانه نجما ثبت شده است.


حجت الاسلام مبلغی تصریح کرد: در سال های 92، 93 طلاب مناطق محروم از کمک هزینه یک میلیون تومانی وام ازدواج بهره مند شدند.


وی در ادامه با اشاره به فعالیت صندوق تعاون در تمامی مدارس علمیه استان عنوان داشت: به 15 نفر از اساتید و طلاب وام ضرورت پرداخت شده است.


مدیر حوزه های علمیه لرستان یادآور شد: وام قرض الحسنه از طریق استانداری لرستان به مبلغ دو میلیون تومان برای طلاب مدارس و اختصاص سهمیه برای مدارس براساس سرانه طلبه(200نفر) پیگیری شده است.


وی با بیان این که در ابتدای سال جاری برای 100 نفر از طلاب و روحانیان لرستان از طریق فوق وام پرداخت شده است، افزود: در تابستان 94 برای 50 نفر از طلاب وضعیت کمک اجاره طلاب به روز شده است.


حجت الاسلام مبلغی با اشاره به پیگیری انجام دوره آموزشی کارت سبز برای طلاب و روحانیان یادآور شد: کارت معافیت تحصیلی برای طلاب مشمول استان صادر شده است.


وی بیان داشت: طرح کفیل ویژه اساتید و مبلغان پیگیری شده و مدارک مربوطه به معاونت امور طلاب حوزه های علمیه ارسال شده است.


مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که در دو سال اخیر برای 500 نفر از طلاب و اساتید استان مجوز خروج از کشور به قصد زیارت به کشورهای عراق و عربستان صادر شده است، اظهار داشت: در ایام عرفه نیز برای 15 نفر از طلاب مجوز خروج از کشور به مقصد عراق صادر شد./9459/302/ب1

ارسال نظرات