۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۲۹۶۰۰۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج ارزش ها در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج ارزش ها در جامعه می شود، گفت: ضرورت دارد با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای ترویج این فرهنگ ارزنده و متعالی گام برداریم که برکات و دستاوردهای ارزنده ای دارد.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران شب گذشته در جلسه ستاد گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آمل اظهار داشت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود و مردم در برابر گناهان و معصیت‌هایی که در جامعه روی می‌دهد بی‌تفاوت نباشند که تحقق آن امری ضروری و مهم است.


وی ادامه داد: یکی از معیارهای جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که نباید همه ما در برابر این فریضه الهی ساکت بنشینیم و ضرورت دارد در راستای ترویج آن گام های ارزشمند و شایسته ای برداریم.


امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: خط ویژه تلفن برای شهروندان راه اندازی شود تا مردم بتوانند راحت تر مسائل و مشکلات موجود در خصوص امر به معروف و نهی از منکر را با مدیران در میان بگذارند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مدیران باید در مقابل سؤالات مردم پاسخگو بوده و در این فریضه مهم با مردم مشارکت داشته باشند تا بتوانیم گام های ارزنده ای برای تحقق این فریضه مهم برداریم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که بهره گیری از امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج ارزش ها در جامعه می شود، گفت: ضرورت دارد با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای ترویج این فرهنگ ارزنده و متعالی گام برداریم که برکات و دستاوردهای ارزنده ای دارد.


وی با اشاره به این که بهره گیری از نهضت حسینی راهگشای سعادت و تعالی جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: در ماه ارزنده و والایی قرار داریم که انسان می تواند از این فرصت های گرانقدر در مسیر تعالی و تکامل خود بهره گیری درستی داشته باشد.


حجت الاسلام حسین محمدیان امیری، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل در این جلسه با اشاره به این که باید اقدامات شایسته ای برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت گیرد، گفت: یک سری از کارها به تناسب در طول سال انجام می گیرد و مواردی محقق نمی شود که نیاز است فعالیت بیشتری صورت گیرد.


وی با بیان این که ضرورت دارد برای گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر افرادی که حامی هستند مورد تشویق قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر فقط نباید در دهه اول محرم صورت گیرد و ضرورت دارد در طول سال برنامه ریزی شایسته ای در این راستا انجام شود.


نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل ادامه داد: تحقق امر به معروف و نهی از منکر یکی از پیام های نهضت سرور و سالار شهیدان است که ضرورت دارد ادامه دهنده سیره نورانی این همام باشیم.


حجت الاسلام محمدیان امیری با بیان این که اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه و رسالتی همگانی است، گفت: این فرهنگ ارزنده و گرانقدر به عنوان یکی از دستورات دین مبین اسلام و درس های نهضت حسینی است که باید اقشار مختلف مردم نسبت به نهادینه سازی آن دقت و توجه لازم را داشته باشند.


برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امام زادگان و بقاع متبرکه آمل


حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در این جلسه با بیان اینکه همه ما می دانیم که ادارات خوب، سالم و فعال موجب آرامش در جامعه می شوند، گفت: هر مدیری که وظایف خود را درست عمل کند بالاترین معروف است.


وی با اشاره به اینکه در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصل بر برخورد نیست بلکه بر اطلاع رسانی، توجیه و تذکر لسانی است و جایگاه ستاد احیاء بعنوان اتاق فکر و عملیات فرهنگی برای ترویج معروف ها و معالجه آسیب های اجتماعی جایگاه مهمی است.

 


حجت الاسلام علیخانی با اشاره به برگزاری سوگواری بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه آمل اظهارداشت: برنامه های مذهبی و فرهنگی همزمان با ایام محرم در شهرستان آمل برگزار می شود.

 


رییس اداره اوقاف وامور خیریه آمل با اشاره به برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغان دینی در امامزادگان شاخص آمل، بیان داشت: این خیمه ها شامل غرفه های متعددی است که در آن به سوالات دینی شهروندان و زائران پاسخ داده می باشد.

 


وی با بیان این که مراسم سوگواری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان با برگزاری مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل برگزار می شود، تصریح کرد: سیاه پوشان امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، استقبال از دسته جات عزاداری، برگزاری محفل شام غریبان حسینی ، برگزاری نمازجماعت ظهر عاشورا و سلسله نشست های تبیین اهداف و قیام امام حسین(ع) از جمله برنامه هایی است که در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان آمل اجرایی می شود.

 


عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آمل ادامه داد: برنامه های ماه محرم باید به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار شود تا امری ارزنده به منظور ارتقای معرفت دینی مردم باشد.

 


وی با بیان این که توسل به فرهنگ عاشورایی کلید نجات بخش زندگی انسان است، خاطرنشان کرد: ما باید مراقب باشیم تا برنامه ها و اعمال ما در مسیر حقیقت باشد‎.

 


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در پایان بر آمادگی اداره اوقاف آمل برای برپایی باشکوه نماز ظهر عاشورا در امام زاده ابراهیم، امام زاده عبدالله، تکایا و حسینیه های سطح شهر خبرداد./1314/201/ب1

 

ارسال نظرات